Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Har nu haft min första okända magklappare

Av mammaslillaparla - 22 april 2013 12:59

Jobbar i en klädbutik vilket naturligt öppnar upp för att människor pratar med en om mer eller mindre privata saker. Blev lite ställd i veckan då en kund kom fram och fråga om jag var gravid. När jag sa ja så tog dessutom denna kund på min mage utan att fråga. Blev ganska chockad att en främling tog sig friheten att ta på min mage även om det bara var av nyfikenhet. Än så länge tycker jag ärligt talat att det inte är någon fara att människor tar på min mage men de kan ju gärna fråga först. Hon var väldigt varm och trevlig som person, så hade lite överseende denna gången   Jobbar man i ett socialt yrke med framförallt mycket kvinnor tror jag risken är högre att det sker många "ofrivilliga magklappningar"... Får väl börja hålla för magen som Ribbing föreslår i inslaget nedan om jag tröttnar på "magklapparna"  



 
 
Msz

Msz

22 april 2013 23:33

Jag tycker absolut inte att det är okej! Väldigt dåligt beteende skulle jag vilja säga.. de menar nog bara väl men jag skulle inte vilja att främmande människor kom och klappade på min mage om jag var gravid :)

http://Msz.bloggplatsen.se

mammaslillaparla

23 april 2013 10:13

Ja att man frågar någon så pass tidigt i graviditen om hon är gravid är ju ett risktagande bara det. Tänk om jag haft lite överskottskilo just på magen eller bara riktig mjölkmage;)Gud vilken jobbig stämning det hade blivit! Sen bör man ju fråga innan man får ta på någons mage. Speciellt om man inte känner personen i fråga;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards