Alla inlägg under november 2013

Av mammaslillaparla - 28 november 2013 18:33

Tycker så synd om min lilla ängel vars förkylning har blivit ännu värre de två senaste dagarna. Hon blir verkligen tokledsen och "kolikskriker" med massa tårar för att hon inte får luft av allt slem och snor. Vanligtvis brukar hon bli lugn vid bröstet då hon är ledsen men nu får hon verkligen panik där emellanåt. Igår jagade hon upp sig så mycket att jag själv fick tårar i ögonen. Fick vyssa och bära henne i vad som kändes som en evighet tills hennes hulkande och snyftande äntligen lugnade sig. Därefter sov hon en bra stund trots att hon egentligen skulle ha ätit redan innan vanligtvis.



Försöker ha hennes huvud högre en kroppen hela tiden för det hjälper lite och så ger jag henne näsdroppar innan varje amning. Men det hjälper inte helt. Funderar på att köpa en snorsug men tror inte det får tag i snoret då det verkar sitta så långt bak i svalget  



Om ni har några tips på vad man mer kan göra så kom gärna med förslag!


Åh vad jag önskar jag kunde ta alla hennes besvär! Stackars lilla älskling    Gör ont i mitt mammahjärta då hon mår så dåligt.


          

Av mammaslillaparla - 27 november 2013 21:03

Izabella var på toppenhumör trots sin förkylning. Hon visade upp sina nya talanger oxå. Nu när hon sitter i babysittern kan hon greppa sina färgglada leksaker och sätta fart på dem. Izabella hade enmans-show länge här i vardagsrummet. Klart man ska vara stolt då man är så duktig!  Farmor och farfar var mycket imponerade!



Den här fina leopardmönstrade overallen fick Izabella i present. Superbra då hon börjar växa ur sin lilla isbjörnsdräkt  


     En supersöt lila klänning med inbyggd body fick hon oxå. Perfekt till en liten prinsessa  

Av mammaslillaparla - 25 november 2013 17:34



Izabella har från första början ratat alla olika nappar vi försökt muta henne med. Nej mammas bröst är det enda som dugit oavsett om hon varit hungrig eller ej. Den senaste tiden har dock Tumme-Tott slunkit in då och då när det ska mysas. Izabella är nog inte en napptjej helt enkelt. Det var inte jag heller då jag var liten.



Jisses vad kallt det var idag när vi var ute och gick trots solsken! Märks det är slutet av november. Vattenpölarna på vägen hade frysit till is men än så länge går det iaf inte att åka långfärdsskridskor i Hagaparken. Håller tummarna att snö och intensiv kyla håller sig borta ett tag till så vi kan fortsätta med våra behagliga barnvagnspromenader  


 


Efter promenaden behövdes det en fika...


 

Supergott kaffe  


    

 Chokladboll med pepparkaks-smak. Lätt att göra och farligt gott!  


    

Av mammaslillaparla - 22 november 2013 18:43

Idag gick jag och Izabella långpromenad i Hagaparken trots det ruggiga vädret men det var skönt ändå. Izabella sov hela vagnfärden.

Inatt sov hon dessutom väldigt bra. Tror inte jag sovit så mycket sen innan hon föddes. Från midnatt till fem på morgonen. Sen ammades hon fyrtio minuter och somnade om. När vi vaknade sedan trodde jag knappt mina ögon då jag tittade på klockan. Halv tio! Jisses vilken lyx!  

Nu ska jag busa lite med min pigga tjej här som pratar med mig. Sen kommer pappa hem från gymmet och då blir det hämtmat med fredagsmys. Ibland är det härligt att vara lite extra svennebananig  Ljusen är tända och julmusten upphälld. Trevlig helg!

Av mammaslillaparla - 21 november 2013 15:44

 

Stackars lilla fina Izabella har haft strul med magen. Denna gången var det att hon inte kunde bajsa alls på flera dagar. Bara krystat och krystat. Men till slut släppte det tack och lov  Och det ordentligt vill jag lova!! Tre fulla blöjor på raken. Nu känns det som det bara mest är vanliga gaser igen som besvärar henne och det kan vi stå ut med. Massage flera gånger om dagen, magdroppar från Semper och Miniform-droppar löser biffen   (ursäkta kiss och bajs-diskussionen ni som är känsliga)

Av mammaslillaparla - 19 november 2013 11:52


Personligen så tycker jag inte dregglisar är en speciellt snygg accessoar men behövs det så skulle jag definitivt välja en med ett schysst mönster. Som ni vet älskar jag leopard-mönster. Hittade denna från Elodie details men verkar vara slut i lager   Typiskt! Får leta vidare helt enkelt...



Av mammaslillaparla - 19 november 2013 11:02

Izabella har verkligen blivit bästis med kaninen Bubblan den senaste tiden. Mycket kramande och pussande är det här på morgonen. Mamma blir nästan lite avundsjuk... Dock inte på Bubblans nya wet-look som hans öron har jämt och ständigt nu hahah  

Innan dreglade Izabella nästan aldrig. Det har verkligen ökat de senaste veckorna. Jag vet inte om jag inbillar mig men tycker det är innan hon är hungrig eller om magen bråkar lite med henne. Men än så länge känner jag att vi klarar oss utan dregglisar.


Av mammaslillaparla - 16 november 2013 20:39

Avslutar lördagen med en bild på vår lilla badanka  Igår blev Izabella tre månader! Förstår inte var tiden tar vägen. Liten blir stor  

 

Här har hon blicken fäst på pappa. Det är första gången vi badat henne med insatsen till baljan. Tidigare har vi hållit i henne då hon känts för liten för den. Izabella gillar att bada. Däremot att komma upp ur badet är inte lika populärt  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards