Alla inlägg under februari 2014

Av mammaslillaparla - 28 februari 2014 10:53

 

Nya vårmössan från Livly kom i brev-inkastet imorse. Trevlig fredags-överraskning! Bort med tråkigt regn och ge oss vårsol nu tack!  

Av mammaslillaparla - 27 februari 2014 13:39


Gud vad mycket fint min lilla prinsessa fick i paket på posten. Hon tyckte det var jätteintressant att öppna presenterna. Hon ville gärna känna och klämma på allting   Nu är vi redo för nästa storlek och vår!  

Av mammaslillaparla - 25 februari 2014 18:48

Idag har min lilla tjej varit ganska kinkig mest hela dagen. Framförallt på förmiddagen var det mycket gnäll och hon verkade ha ont i magen. För en gångs skull gick vi upp tidigt idag(läs åtta). Kanske var det som ställde till det för henne?

Att hon inte fick ligga och gosa till tio/halv elva som hon gärna gör om jag ligger kvar med henne i sängen.

Jag var så pigg så gjorde ett försök för att se om hon ville vakna. Jag väckte henne långsamt genom att prata lugnt och smeka henne över kinden. Hon vaknade ganska snabbt, tittade på mig med sina stora blå och firade av världens största underbaraste leende. Det gjorde att det kändes helt okej att gå upp. Hade ju varit skönt oxå om hon kunde vända sitt dygn någon gång. Izabella gillar fortfarende att vara uppe sent. Hon har väl de efter sina föräldrar kan jag tro  

Får jag välja en tid på dygnet som jag gillar mest är det absolut våra morgnar   Hon är gosig, glad och sprallig på samma gång. Så underbart!


I början var hon sitt vanliga jag men efter lite stoj och lek började magen bråka och det gjorde den ända fram till lunch. Jag bockade självklart av de vanliga grejerna på listan: byte av blöja, mat, byte av lek, sjunga, liggamma(brukar fungera då hon är riktigt ledsen som tröst), jag gick runt och bar henne till jag inte orkade mer. Tillslut bestämde jag mig för att testa bärselen. Hon brukar bara bli arg då jag har den men med pappa går det jättebra och hon somnar direkt.


I början var det lite protester men efter lite gungande och sjungande somnade Izabella till slut. Jag blev helt paff. Trodde verkligen inte selen skulle fungera. Så himla skönt! Hoppas att den kommer fungera fler gånger. Speciellt nu då min mjölkproduktion har blivit så mycket mindre på dagarna vilket gör att det blir svårt att få henne att sova då jag alltid ammat henne till sömns. Självklart vägrar ju min lilla böna napp för att försvåra det hela när det gäller "nattning " 

Av mammaslillaparla - 25 februari 2014 18:38

  

Denna klänning är en av alla de fina plagg Izabella fick i sexmånaders-present från släkten i Skåne. Nu har hon alla tre plaggen i samma serie. Body, leggings och klänning. Älskar blomster!  

Av mammaslillaparla - 24 februari 2014 11:29

Det gick jättebra   Hon var alldeles lugn och fin medans doktorn undersökte henne. Inte ett pip! Allt såg bra ut och han sa att Izabella kommit ifatt bra. Hon har en lite långsmal kroppsform men alla bebisar är olika.


Nu väger hon 6805 gram och är 67 centimeter lång så hon hade gått upp bra trots att vi haft lite strul med amning och flaskmatning. Jätteskönt!


Eftersom allt var bra kan vi nu förhoppningsvis få en ordentlig försäkring till Izabella. Vilket känns mycket tryggare. När vi försökte försäkra henne tidigare ville de inte ge henne ett "fullgott" skydd just för att hon kom sju veckor för tidigt. Då hade läkarna ändå sagt att hon var helt frisk och som vilket annat spädbarn som helst... Dåligt! Så vi har snällt fått vänta till sexmånaders-kontrollen. Eftersom den gick så bra borde det inte vara något problem. 

Av mammaslillaparla - 23 februari 2014 17:21

Igår hade vi mellomys här hemma  


       


Izabella försökte stjäla pappas chips. Aja baja!    

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards