Alla inlägg under mars 2014

Av mammaslillaparla - 28 mars 2014 11:19


Haft en mysig förmiddag med Izabella och långfrulle. Hon är verkligen så glad och mysig i början på dagen. Tyvärr har hon börjat äta så himla dåligt på förmiddagarna och jag vet inte varför. Klockan 2 på natten åt hon 180 ml ersättning. Vid elva hade jag endast fått i henne ca 30 ml ersättning och en liten bit tunnbröd. Har testat med hallongröten som hon brukar älska men det fungerar inte heller. Efter att ha gråtit och vridit sig från sida till sida i sängen slocknade hon utan mat lillpluttan. Tycker så synd om henne då hon blir sådär övertrött... Undrar vad hennes nya matbeteende beror på? Tycker inte heller det verkar som hon kompenserar för det senare sen under dagen utan att hon äter som vanligt. Hon var lite täppt imorse med det verkar lätta under dagen och inte påverka henne nämnvärt.

Först trodde jag det berodde på brödet men testade att utesluta det och det gjorde ingen skillnad. Igår trodde jag att det hade att göra med den nya maten vi hade testat. Eftersom det blev likadant idag känns det som att det inte var det heller...



Tre av fem möjliga teddybjörnskramar fick den här rätten av Izabella.

     


Igår testade vi att sätta upp vagnen i lägsta sittläget. Det gick jättebra   I alla fall på andra försöket. Lilla fröken blev kinkig då vi kom till Vasaparken trots mat så blev att gå hem en kortis för att försöka igen en stund senare. Då slocknade hon direkt i vagnen efter att själv ha dragit Snurre-Snutte över ansiktet som solskydd. Uppfinningsrikt måste jag säga!  

Av mammaslillaparla - 27 mars 2014 10:58



Sötaste mockasinerna med zebra-mönster åker på när det är dags för promenad! Ett resultat av spontan-shopping på Lindex  

Av mammaslillaparla - 26 mars 2014 14:12

    

Av mammaslillaparla - 26 mars 2014 12:07

 


3 rätt av 3 möjliga får den! Rosa, leopardmönstrad och marinblå. Så snygg!  Hade inte ens tänkt på att Mexx gör barnkläder  

Av mammaslillaparla - 25 mars 2014 11:01

Jag hade sjukt svårt att somna igår. Låg säkert i två timmar och försökte somna. Ändå var jag jättetrött. Förstår inte. Vid tre trodde Izabella att det var dag. Jag både bytte blöja och gav mat. Gjorde det i mörker för att hon inte skulle bli piggare. Hon åt lite grann men det slutade med att hon höll mig vaken i säkert två timmar. Hon var inte ledsen utan verkade mest besvärad och bökade rundor massa. När Stefan gick upp 6.30 då var hon pigg som en nötkärna. Försökte amma men det verkar som det inte funkar ens en gång per dygn nu. Hon tuttar lite sen blir hon sur. Var bara att gå upp. Suck...


 

Känner mig mer död än levande. Har druckit tre koppar kaffe och en power-king med socker. Är ändå fortfarande zombie. Dessutom ska Stefan träna efter jobbet vilket betyder att jag har Izabella i princip själv till det är dags för hennes nattningsrutiner. Woohoo... Som grädde på moset vaknade jag med världens utslag på hakan. Vet i tusan vad det beror på. Stress? Sömnbrist? Ingen aning. Har inte börjat med några nya produkter iaf. Nu sover min prinsessa. Hon har varit helt tokig och typ tuggat på allting hehe... Måste klia väldigt mycket i munnen. Känns som det går i perioder över dygnet för ibland verkar hon inte bry sig alls och sen är det några timmar då det är precis tvärtom. Likadant med dreglandet.


Ska ta lite pollen-medicin nu och försöka vila lite tills hon vaknar. De har börjat dammsuga i lägenheten ovanför så hon vaknar nog när som. Jepp där vaknade hon!!! Vi får väl gå ut i solen istället antar jag     Tur det finns keps och solbrillor säger jag bara...

Av mammaslillaparla - 25 mars 2014 10:52



Hämtade lite nya hårprodukter på posten. Köpte en liten flaska av schampoot denna gången i hopp om att jag ska sluta tvätta mitt hår så ofta. Det har verkligen blivit torrt i längderna pga för täta tvättar, färgningar och mammahormoner. Var min frisör som tipsade om dessa produkterna och jag tycker verkligen de är superbra! Mitt hår behöver all kärlek det kan få just nu  Serumet som oxå är ett värmeskydd doftar dessutom underbart! Plus att håret blir superlätt att reda ut.

Av mammaslillaparla - 24 mars 2014 19:25

Vi har haft en underbar helg i det fina vårvädret  Massa familjemys, promenader och god mat.


  


Izabella har liksom många andra bebisar upptäckt hur roligt det är att äta majskrokar själv. Det var väldigt praktiskt att underhålla med då humöret inte var på topp i slutet av shoppingen på söndagen  Men jisses vad det sätter sig som cement överallt om man inte håller efter hahah...  Eftersom vi försöker undvika kollektivtrafiken i den mån det går så promenerade vi till NK. Var riktigt härligt då vädret var toppen. Vi köpte en ny vårjacka till Izabella och äntligen hittade vi en skötväska oxå. Får lägga upp bilder sen! Så nöjd!  



På lördagen unnade jag mig en lunch med Micaela på Sven-Harrys i Vasaparken. Blev en krämig risotto för min del. Riktig god!   Skönt med lite egentid och girl-talk. Precis vad jag behövde.

Av mammaslillaparla - 21 mars 2014 21:11


Idag har vi haft en jättemysig dag jag och Izabella. Hon har varit glad nästan hela dagen förrutom då hon varit trött eller hungrig. Vi hade en lugn start på dagen med mys i soffan. Izabella brukar få lite tunnbröd nu varje morgon sen ett tag tillbaka för att sakta vänja sig vid gluten. Jag brukar lägga det vid kanten på min tallrik då hon alltid vill smaka av min mat( är själv glutenallergiker).  Hon blir alltid så gulligt spralligt glad då hon får smaka hahah  



Efter frukosten lekte vi en stund och tränade att sitta. Därefter åt Izabella och blev trött men hon ville inte sova i sin säng. Det slutade med att jag gick runt med henne i bärselen istället och sjöng En Kulen Natt till hon somnade. Det märks att nu då jag inte ammar mer än en gång per dygn så har hon ett mycket större närhetsbehov. Tur att det bara är supermysigt   Nu kan hon sitta och mysa i ens knä på kvällen (ngt som aldrig var möjligt förrut) och jag får oxå bära henne i selen.


Eftersom det var strålande solsken gick vi ut på promenad i det fina vårvädret. Slutade med att vi gick med vagnen i två timmar och tjugo minuter! Rekord haha.. Izabella gick med på att äta i vagnen utomhus för första gången. Har tidigare testat med tetrona med ersättning som är smidiga att ha med men hon har aldrig godkänt dem. Idag tog jag med varmt vatten och färdigdoserat pulver. Hon drack det utan några problem. Toppen!  


Nu ligger vår lilla tjej och sussar gott sen en timme tillbaka  Denna mamma ska unna sig ett glas rött och lite tryffelsalami sen blir det sängen här med. Blir det som det brukar är det väckning för mat mellan klockan tre och fyra. Wohoo!  

    

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards