Alla inlägg under juni 2014

Av mammaslillaparla - 18 juni 2014 15:48

Mellisdax! Ihop med Bambino-skedarna som man kan skruva på är detta mellanmål ovärderligt! Finns i massa smaker! Får lägga upp en bild på skedarna sen     Lätta att använda som smakisar i början då de går att återförsluta och ställa i kylen till senare. Nu är min tjej tio månader så hon klämmer mer än gärna en hel paket på en gång om hon får  

Av mammaslillaparla - 18 juni 2014 15:00

 

Tänkte smaksätta min egen snaps till midsommar. Har aldrig gjort det förrut   Hittade det här receptet precis. Älskar dill-smak så detta borde bli perfekt till sill och potatisen  Får gå och handla sen när lillan vaknar. Det ska ju helst stå så länge som möjligt så det tar smak. 

Av mammaslillaparla - 18 juni 2014 14:44



I detta nu sitter jag och njuter av lite egentid. En kopp kaffe och mjukisar   Izabella har äntligen somnat(första tuppluren idag). Vanligtvis brukar hon ta en på förmiddagen oxå men inte idag. Hon har varit väldigt svår att få att sova senaste tiden både dagar och kvällar.

Hon brukar somna vid åtta och igår somnade hon vid elva   Som grädde på moset har jag blivit förkyld oxå! Lillan är bara lite täppt annars verkar hon OK för övrigt.

Tror mer hennes sömnsvårighter handlar om en fas. Har varit så sen vi kom hem ifrån Skåne. Hon vägrar sova i sin egen säng vilket inte varit ett problem förrut. Någon av mig eller Stefan (helst båda) måste ligga hos henne tills hon somnar varje gång nu. Dessutom krigar hon alltid rundor och leker och kastar sig i sängen fast man märker att hon är jättetrött. Hon eldar upp sig själv på något vis. Väldigt jobbigt är det iaf för vi får ju noll egentid på kvällen. Igår somnade vi på varsin sida om lillstumpan helt utmattade. Håller tummarna att denna fas inte varar allt för länge  

Av mammaslillaparla - 17 juni 2014 18:17

Kameran på nya mobilen jag fick hem är verkligen tusen gånger bättre än den gamla 



Dessa är ändå Instagram-bilder. Vilket brukar vara mycket sämre än de vanliga bilderna i mobilkameran.

Av mammaslillaparla - 17 juni 2014 17:22


Jag ber om ursäkt om någon/några varit oroliga under vårt långa uppehåll med uppdateringar om vi lever eller inte. Kan säga att det gör vi!   Det har bara inte funnits tid eller ork till något bloggande.

Izabella börjar bli en allt mer livlig och rörlig tjej. Det är verkligen underbart men det betyder även att hela mina dagar då jag är hemma själv med Izabella så är jag upptagen av att underhålla eller "passa" henne.

Olyckan är lätt framme om man inte håller koll!

Nu är även en tid då hon är väldigt mammig och vill att jag ska vara med "aktivt" hela tiden. Speciellt på dagen! Är Stefan hemma lättar det något för pappa är ju "den roliga". Haha 

Men då brukar jag oftast passa på att göra de hushålls-sysslor som inte hunnits göras under dagen.

Sen bor vi ju alldeles för litet (en tvåa i Vasastan) så vi har haft fullt upp med att fixa med lägenheten till fotografering när Stefan väl varit hemma. När plåtningen av lägenheten var klar drog vi till min släkt i Skåne en vecka... Ja ni hör ju! Jag har ett ton ursäkter! 


Jaja jag ska försöka bättra mig  


Puss på er!

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards