Alla inlägg under augusti 2013

Av mammaslillaparla - 30 augusti 2013 19:27

Så mycket bättre än amningskudden på sjukhuset! Dessutom så små "kulor" i kudden så man inte känner dem alls jämfört med andra amningskuddar. Inga märken på mig eller Lillstumpan här inte:) Premiärtura med Izabella och nya vagnen i Vasastan. Blev en hel del shopping till lilltjejen. Får lägga upp bilder sen då jag bara kan lägga upp en bild i taget då jag tvingas mobilblogga då datorn fortfarende är på lagning.

Av mammaslillaparla - 29 augusti 2013 20:49

I eftermiddags åkte jag, mamma och pappa hem. Vi ska ha massa egentid nu och mysa massor<3

Av mammaslillaparla - 28 augusti 2013 17:34

Igår lånande vi en vagn här på neonatalavdelningen och gick ut på Izabellas första vagntur. Gud vad varmt det är ute! Hade nästan glömt bort att det är sommar nu. Man lever lite i en "bubbla" på sjukhuset. Var skönt att komma ut och Izabella sov gott hela vagnfärden. Vi har ett apnelarm på henne då hon ligger i sängen och när vagnen står stilla(fungerar inte då vagnen är i rörelse). Känner mig fortfarende lite nervig så kikade på henne ofta då vi körde så jag skulle veta att hon andades som hon skulle. Antar att man slappnar av mer ju mer tiden går...

Igår gick vi en kurs i livräddning för spädbarn så det lindrade oron en del iaf. Nu vet jag vad jag ska göra om det skulle hända något. Oron blir lite mindre då man känner att man har bättre kontroll över situationen.

  Izabella i sjukhusets vagn och kläder. Jisses vad stor mössan är på henne  

 


Idag gick jag och Izabella på en egen vagntur då Stefan var och hämtade apnelarmet i Solna som vi ska låna under hemsjukvården sen. Lite girltajm helt enkelt


Tänk nu är det inte lång tid till vi får ta hem Izabella. Känns overkligt på något sätt! Igår fick vi prata med en sjuksköterska som jobbar i hemsjukvården. Hon gav oss massa information om hur det fungerar och det har gjort att vi nu är säkra på att det är det vi vill. Då kommer vi ha samma rutiner som det är här på sjukhuset med mat/blöjbyte/sondning/pumpning var tredje timme men vi kommer kunna göra det i vår hemmiljö. Två till tre gånger i veckan kommer det en sjuksköterska som väger och byter sond på Izabella. Ikväll och imorgon kommer en barnmorska och en sjuksköterska här gå igenom en punktlista med oss på de saker vi behöver ha kunskap om och de prylar vi behöver låna eller köpa hem. Åh det närmar sig verkligen nu!!! Snart får vi åka hem och lära känna varandra ännu bättre  


 

Av mammaslillaparla - 26 augusti 2013 21:22

Igår badade vi Izabella för första gången. Gick jättebra! Hon såg ut att njuta av sitt bad och var inte alls besvärad. Däremot var det inte populärt då hon skulle upp ur badet haha   Det var några sekunders skrik innan vi svepte in henne i massa handdukar. Är flera barnmorskor som sagt att det är en väldigt lugn bebis vi har. Det fick vi igen inatt! Lilltjejen var för första gången vaken genom två "mat och byte av blöja-pass". Grät gjorde hon så det gjorde ont i mitt mammahjärta. Tillslut efter att ha somnat vid mitt bröst var hon lugn. Barnmorskan sa att hon antagligen hade ont i magen och att det beror på att det är mycket som händer i kroppen just nu. Hon är ju i "vecka 35". Idag har hon i princip sovit sig igenom dagen. Det har inte varit långa stunder hennes fina ögon har varit öppna. Har nog en tjej som kommer vilja vara vaken inatt med skulle jag tro   Hoppas hon slipper magont bara lillstumpan.


Idag trillade Izabellas navelstump av. Trodde detta skulle vara superäckligt  Men var faktiskt inte alls farligt. Liknade en tjockare sårskorpa bara och nu har hon världens gulligaste lilla navel!


Vi lånade en av sjukhusets vagnar ikväll och gick åt kvällsmat i cafeterian. Det är första gången vi gått utanför vårt familjerum alla tre. Vi gick en lungräddningskurs först jag och Stefan. (Krav av sjukhuset) Känns skönt inför kommande hemsjukvård som det nu lutar åt efter vi funderat på det ett tag. Alla lånemössor på sjukhuset är för stora till vår lilla tjej men hon verkar inte bry sig nämnvärt. Inte ens när den går ner över ögonen...hehe.

Mina älsklingar  Far och dottermys framför Idol.  


Av mammaslillaparla - 25 augusti 2013 18:23

Mitt älskade lilla kärlekspaket! Finns inget finare    

Av mammaslillaparla - 24 augusti 2013 14:33

Idag tog en läkare upp om vi skulle kunna tänka oss hemsjukvård med hembesök längre fram då Izabella gått upp lite till. Troligtvis om någon vecka. Vi ska få mer information om det längre fram. Vet inte riktigt hur jag känner inför det... Skönt att få vara hemma och få en normalare tillvaro men samtidigt skrämmer det mig att inte ha läkarvård en sekund bort. Någon som har erfarenhet av hemsjukvård av prematurbarn? Vad tyckte ni om det isf?


Bild tagen i parken på dagen innan Izabella kom. Hon sparkade för fullt därinne i magen och allt var som vanligt. Börjar redan sakna min gravidmage lite grann  Är så mysigt att känna ett liv växa i sin egen kropp. Tur jag har världens underbaraste tjej nu istället! Har fortfarende lite svårt att fatta hur hon fick plats därinne... Hon är ju ändå 45 centimeter lång!

Av mammaslillaparla - 23 augusti 2013 23:22

Izabellas namnskylt till sängen är nu klar. Utmärkt teamwork av mig och Stefan;)

Av mammaslillaparla - 23 augusti 2013 20:53

Dags att pimpa Izabellas säng! Mysigt fredagsnöje mellan matningar och blöjbyten:)

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards