Alla inlägg den 17 september 2014

Av mammaslillaparla - 17 september 2014 11:25


Här är två bilder i närbild från mitt ultraljud i vecka 12+6. Jag är så nyfiken på om det är en pojke eller flicka! Vill veta nu direkt helst haha  

Tydligen finns det en teori som heter Nub Theory. Den går till såhär:


"The nub theory is basically about 'the angle of the dangle'. Between 11 and 14 weeks gestation both genders have a penis-like protuberance between the legs. They look incredibly similar at this point, except for the angle at which they are pointing. Sometimes there are males and females at this stage which are in the 'grey area', but essentially a boy's 'dangle' is 30 degrees up relative to the backbone and a girl's is below 30 degrees.

In order to be able to have any chance of predicting the gender, the foetus must not be curled up- they need to be lying as flat as possible. Also, it must be side on and apparently, it is better if the foetus is right side up."
 
 
Tycker sådant här är så himla intressant så var tvungen att kika närmare på mina bilder. Till min stora förvåning har jag helt tvetydiga bilder! Typiskt min otur haha! Den övre bilden ser verkligen ut som en pojke och den nedre ser verkligen ut som en tjej! Förstår inte hur det kan se så olika ut då båda bilderna är så tydliga?!
 
Jag får snällt vänta till RUL helt enkelt som inte ens är inbokat än! Tänk om de inte ser könet då? Det kan ju hända haha   Då betalar jag baske mig för ett extra ultraljud! Jag är alldeles för nyfiken helt enkelt!   
 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards