Alla inlägg den 10 mars 2015

Av mammaslillaparla - 10 mars 2015 23:26


Vi bestämde oss för att göra ett försök till med förskolan redan förra veckan och det var verkligen helt rätt beslut. Izabella hade pappa med sig igen de första två dagarna som en ny tredje inskolning och efter det har det gått jättebra! Så himla skönt  Hon verkar verkligen trivas igen och har det bra om dagarna. Hon är taggad på morgonen att komma iväg och hon är glad då hon kommer hem. Det värmer verkligen i mammahjärtat. Vill ju det bästa för min lilla tjej 

Tror det beror på att hon är helt frisk nu (förutom hostan som hängt kvar sedan länge) plus att kindtänderna inte verkar bråka lika mycket. Märks stor skillnad på hennes humör då hon äter och sover ordentligt. Sedan tror jag att hon tycker det är roligare ute nu då hon har fått kläm ordentligt på att gå även med vinterskorna. De har ju varit lite svårare då de inte är så smidiga som vanliga lära-gå-skor.


I söndags var det sexton grader ute och Izabella kunde ha vårjacka och vårskor. Hon gick med farmor och farfar tusen gånger fram och tillbaka längst vattnet här hemma. Trodde hon skulle bli trött efter ett tag men icke   Upptäckarlusten var för stor!   Var väldigt många som hittat sig ut för att ladda lite energi 

Lyckades trots det få en plats i solen på en bänk med en fika. Så underbart! Älskar verkligen våren! Kommer vara skönt att ha en vårbebis denna gången. Allt är så mycket lättare då man inte behöver ha tusen lager och grejer med sig. Dessutom är hon inte som minst då sommarvärmen kommer. Vältajmat med andra ord  


Igår mötte jag Izabella och Stefan efter förskolan och gick i lite barnklädes-butiker. Köpte en extra varsin mössa till både Izabella och Céline. Izabella skulle ha sin direkt! Jag fick knappt betala den. Leopardmönstrad självklart och dessutom med glitter. Fancy fancy haha  Fick be damen i kassan att klippa bort lapparna direkt för att Izabella skulle bli nöjd. Lite mer strumpor och vantar fick följa med hem och en ny fondation till mig själv.

Izabella var så trött då vi skulle hem så hon somnade i vagnen redan strax efter klockan sex. Tidigt för att vara henne. När vi kom hem lyckades vi klä av henne, byta blöja, ge välling och få henne att somna om direkt! Trodde aldrig det skulle gå utan att det skulle bli en sådan där jobbig powernap som skulle få henne att inte vilja somna innan midnatt. Ibland har man tur! Hon sov dessutom ända till morgonen. Tretton timmar! Rekord!  




Av mammaslillaparla - 10 mars 2015 23:20



Fem dagar över tiden och ingen bebis i sikte   Idag har jag bara tagit det lugnt hela dagen då jag känt mig så trött. Testade att göra en glutenfri ugnspannkaka som faktiskt blev helt ok  


 



Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards