Alla inlägg den 8 februari 2013

Av mammaslillaparla - 8 februari 2013 16:33

Idag gick jag in i åttonde veckan(7+0)? Det är två veckor sen jag plusa   Pärlan är nu lika stort som ett smultron och har tydliga fingrar och tår med lite simhud mellan. Pärlan rör sig perioder av plötslig och intensiv aktivitet. (Inget man känner då den är så pyttig än så länge). Levern producerar massa röda blodkroppar tills benmärgen har utvecklats och tar över den rollen.


Från och med nu och fram till 20 veckor kommer "bebisen" växa mycket snabbt. Hjärnan och hjärtat utvecklas vidare. Tänderna och gommen håller på att formas och öronen fortsätter att utvecklas.


Livmodern har blivit dubbelt så stor på fem veckor. Vilket leder till en härlig uppblåshetskänsla! Känns då man ska försöka få på sig ett par byxor ska jag säga  




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards