Alla inlägg under april 2014

Av mammaslillaparla - 10 april 2014 18:24

      

Av mammaslillaparla - 10 april 2014 12:30

         


 

Snyggaste solsufletten åkte på direkt idag vid strålande solsken  


Av mammaslillaparla - 10 april 2014 12:15


Igår låg jag och hade migrän hela dagen. Har haft det två gånger under denna evighetsförkylningen. Extra jobbigt då man har en liten att ta hand om   Men nog om det. Tänkte dela med mig av ett tips till er som försöker äta lite nyttigare. Grönkåls-chips! Så lätt att göra och supergott!  


Såhär gör du:


Sätt ugnen på 200 grader.

  • Ta en plåt och lägg ett bakplåtspapper på.
  • Rensa kålen och fördela den över plåten.
  • Smaksätt med flingsalt alt. vanligt salt.
  • Ringla över en matsked olivolja.
  • Rör om med fingrarna så oljan och saltet fördelas jämt.
  • Sätt in i ugnen och vänta tio min.

Klart!


Är man lat så kan man köpa "färdig" kål som jag gjorde    


 

Såhär fina blev mina chips!   

Av mammaslillaparla - 8 april 2014 19:20

Har ju glömt att berätta att jag upptäckte två små vita gryn i nedre käken i tisdags. Izabella börjar bli stora tjejen. Jisses vad tiden går fort! Nu måste det inhandlas tandborste och tandkräm till lillbönan    

Av mammaslillaparla - 8 april 2014 19:08


Underbara unge! Blir helt varm i kroppen av kärlek då jag ser dig nyfiket upptäcka världen  

Av mammaslillaparla - 6 april 2014 18:31

  

Izabellas farmor och farfar hälsade på. Izabella fick hänga med på lunch/fika. Hon tyckte det var väldigt skojigt då hon fick sitta med vid bordet och smaka lite gurka. Ännu roligare blev det då det var massa barn omkring att titta på  

 

Var tvungen att testa Magnums nya glass. "Vuxen" och god smak  Kommer köpa den fler gånger!



 


Vi tog bussen till Djurgården. Det var första gången Izabella åkt buss någonsin! Hon undrade nog lite var hon hamnat då hon såg förvånad ut hela färden haha   Var underbart väder så blev en ganska rejäl runda och lilla fröken sov nästan hela vägen.


 


Ett av alla mellis   Har blivit besatt av tryffelsalami. Kan äta det varje dag! Här med Manchego-ost och jordgubbar. Mums!  

Av mammaslillaparla - 6 april 2014 18:18


Denna hemska förkylning verkar inte vilja släppa taget om mig. Stefan mår äntligen bättre och Izabella har klarat sig än så länge verkar det som *peppar peppar*. Jag däremot har hostat mig igenom hela nätterna ute på soffan. Kan inte sova i sovrummet då jag väcker Izabella och Stefan med min fruktansvärda slemhosta. Blörk!   Är trött på att knappt ha någon röst, känna mig orkeslös och inte kunna röra mig utanför lägenheten utan att pulsen rusar av minsta lilla ansträngning. Tar fortfarande ipren men mår ändå pizz...


Någon som har någon dunderkur mot förkylning, slemhosta och halsont? Tar tacksamt emot tips !!   

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards