Alla inlägg under april 2014

Av mammaslillaparla - 1 april 2014 21:18

  


Frånvaro på bloggen! Haft en superbra helg men natten till måndagen började lillan vara orolig och inte vilja sova. Tog tempen igår på dagen och hon hade 39,6 i feber stackarn. Gav därför Izabella alvedon men hon åt och drack väldigt dåligt ändå under hela dagen och kvällen. Varenda gång hon fick i sig lite så kräktes hon kort därefter. Många tårar var det under dagen och svårt att komma till ro fast att man märkte att hon var trött. Gud vad jag tycker synd om Izabella då inget hjälper. Det gör så ont i mitt mammahjärta   Ringde till sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle avvakta, ge alvedon och försöka få i Izabella så mycket vätska/mat som det gick. Under natten till tisdagen var hon oxå orolig. Hon fick tillslut ligga mellan oss i sängen och efter en stund kom hon till ro.


Idag vaknade hon vid tio (hon brukar vakna sex/ halv sju). Det märktes direkt då hon vaknade att hon mådde bättre då jag fick ett litet leende. Så härligt! Tyvärr vaknade jag med feber, ont i lederna och halsont. Har en riktig whiskeyröst haha... Hoppas den inte försvinner helt bara. På morgonen drack Izabella hundra milliter, hon kräktes lite grann men verkade få behålla det mesta. Det lugnade mitt oroliga mammahjärta rejält även om hon brukar dricka det dubbla. Hon har haft ork till att leka lite kortare stunder även om hon vill att man ska vara med hela tiden. Har varit skönt att iaf slippa bära hela dagen då jag alltid får så förbaskat ont i lederna varenda gång jag blir förkyld. Är så glad att hon mår bättre. Ikväll har hon varit på gott humör och ätit ordentligt. Håller tummarna att det blir en lugn natt och att hon sover bra  


 

Dagens "lunch". Värmde en soppa men blev så förbaskat illamående av lukten så fick slänga den. Två timmar senare slank detta ner istället. Healthy!!!   Usch... Så fort vi är helt friska här blir det nya tag med mat och träning!  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards