Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av mammaslillaparla - 8 oktober 2013 20:43

Gårdagen var intensiv så jag hann inte skriva om min lilla prinsessas läkarbesök. Hon var dålig i magen stackarn och ville bara vara vid bröstet mest hela tiden så vi såg till att mysa hela dagen.

På BVC gick det jättebra. Izabella väger nu 3380 gram så hon hade gjort ett rejält skutt på sin viktkurva. Så himla bra! 

Antar att hennes intiativ till att amma varannan timme de senaste dagarna har bidragit. Läkaren undersökte henne och hon var så lugn och fin min lilla tjej. Allt såg jättebra ut!


Ikväll var jag på min sista återkoll på Mama Mia. Fick prata lite om allt som hänt och hur läget ser ut nu. Kändes skönt att höra att jag kan få extra täta kontroller om jag skulle vilja skaffa ett syskon till Izabella i framtiden då denna graviditet slutade med omedelbart kejsarsnitt sju veckor för tidigt. Dessutom kan jag om jag skulle vilja få ett planerat kejsarsnitt nästa gång och då kan man ev. även rätta till den felläkning som skedde efter detta snittet. Mentalt kan det vara bra att ha ett datum att rikta in sig på oavsett om det gäller igångsättning eller planerat snitt. Men allt det där får framtiden utvisa! När man gjort snitt, som jag har, ska man helst vänta ett år med att bli gravid igen pga av att allt ska läka klart i kroppen. Just nu ligger all fokus på Izabella och jag ska verkligen njuta av varje liten stund av bebistiden. Den går ju så himla fort!  

Av mammaslillaparla - 8 oktober 2013 13:10

Tror jag fått en liten skådespelerska här. Många olika miner bjuds det på   


Glad tjej! "Hej hej!"  



Tjejen som lyssnar koncentrerat. "Säger du det? Ja ja jag förstår" 


 

Den teatraliska tjejen som berättar om sin dag med inlevelse medans hon viftar med armarna. "Jisses alltså... Tanten som lutade sig över vagnen idag hade sånt här stort blått hår!"  



    

Oh my Gooood-minen    "Sa han verkligen det där?"



 

"Pyttsan! Det tror jag inte på!"  



 

"Jag tycker vi pratat färdigt nu. Ge mig mat nu nu Nu!!!"  



       

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards