Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Massa kackel!

Av mammaslillaparla - 11 november 2013 16:23

"I helgen har mamma haft vänner över från både Skåne och Norrland så jag har fått stå ut med massa tantkackel för första gången i mitt liv   Men det var kul att få så mycket uppmärksamhet! Gillar att stå i centrum!   På lördagen hade jag besök av Sandra, Jessica och Micaela.

På söndagen kom Elin förbi och träffa mig. Det var roligt att få träffa mammas kompisar. Efter det var jag riktigt trött så då myste jag med pappa hela söndagskvällen. Är bara pappa som får bära  mig i Babybjörn-selen. Det har jag bestämt!"

 

"Undrar om jag med kommer kackla sådär då jag blir stor? Neeeeeh  "


 

  


 
 
Ingen bild

.

11 november 2013 17:28

Hej! Jag har följt din blogg ett tag, och har själv fått en flicka som nu är fem veckor.
Dock så föddes hon nästan fyra veckor innan beräknat bf. Din flicka är ju också för tidig, dock mer än min! Men har en fråga... Hur gammal var hon när hon kunde fixera/följa leksak med blicken? Le? Och lyfta huvudet i magläge..? Hade varit intressant att veta, då barn tydligen ska kunna detta vid tvåmånaders kontrollen, och än så länge gör min dotter inget av det...

mammaslillaparla

12 november 2013 20:30

Hej! Vad roligt att du följer min blogg! Izabella kunde lyfta sin nacke efter bara en vecka på sjukhuset men det är väldigt ovanligt sa sjuksköterskorna. Hon kan inte rulla över än. Följa med blicken är något som har kommit succesivt, med det menar jag hur mycket man märker det. Läkaren testade detta innan vi åkte hem för hemsjukvård två veckor efter hon var född och hon noterade att Izabella gjorde det. Tycker ändå det är först nu den senaste tiden hon följer föremål med blicken mer än mamma då;) Det första "riktiga" leendet tyckte jag kom för lite mer än tre veckor sen. Men ALLA barn är olika så jämför inte ditt barn med andra. Du ska även alltid gå efter den korrigerade åldern när du har en förtidigt född. Ett exempel är att Izabella är tolv veckor men kom sju veckor för tidigt alltså är hennes korrigerade ålder fem veckor.

Hoppas mina svar har kunnat hjälpa dig något iaf

 
Ingen bild

Sandra

12 november 2013 13:25

Pluttan! Det var verkligen mysigt! <3

mammaslillaparla

12 november 2013 19:44

Supermysigt! Hoppas vi ses snart igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards