Alla inlägg den 4 mars 2013

Av mammaslillaparla - 4 mars 2013 19:07

Glömde ju berätta att sambons föräldrar bjöd på middag på Tennstopet igår. Jag jobbade så mötte upp dem efter de varit på IKEA (pga renoveringen) under dagen. Var första gången jag träffade dem efter att vi berättat över telefon att det väntades tillökning. De var fortfarende lika superglada. Härligt! Hade aldrig ätit på Tennstopet förrut. Det var väldigt charmigt på sitt sätt med den gamla mörka inredningen och detaljerna på väggarna. Maten var typiskt husman vilket passade mig perfekt! Gud vad man saknar riktig mat då man bara har en mikro att värma mat i. Jisses!

Blev ryggbiff med bearnaise och pommes. Mumma! Å Ramlösa till det. Ingen alkohol här inte haha  


Än så länge har jag faktiskt inte saknat alkoholen. Gillar ju annars att ta ett glas vin eller två då det är helg. Tror det dock kommer kännas lite trisstare då alla uteserveringar kommer fram. Ta det första glaset rosé och så vidare. Får se graviditeten som en möjlighet att göra det bästa för min kropp på alla vis. Togs faktiskt en långpromenad idag i fina vädret. Stort för att vara mig  



 







Av mammaslillaparla - 4 mars 2013 18:47

Dessa underbara hormoner gör ju inte bara att humöret går upp och ner som tusan och en helnatts sömn är ett minne blott. Nu sen en vecka tillbaka har de härliga gravidfinnarna dykt upp! Jag som tyckt det varit så härligt att slippa dessa hela hösten i princip. Självklart försöker man göra något åt det men istället slutar det med röd och torr hy så får nog snällt gå tillbaka till mina milda niveakrämer. Jaja lite finnar kan jag väl stå ut med om det finaste som finns växer  i min mage 


Har läst att de brukar försvinna i andra trimestern då hormoner stabiliserar sig. Håller tummarna för det!!! Annars får jag stå ut till efter förlossningen tydligen...


Nu ska jag byta fokus och ta hand om mina förskräckliga naglar här   Köpte ett nytt nagellack från mitt favvomärke ESSIE. Ett pastellrosa så jag blir vårfin!



 




Av mammaslillaparla - 4 mars 2013 18:23

Min mage kan verkligen variera stort under dagen. Antar det har med tarmarna att göra   Riktiga bebismagen kommer ju inte förrän senare. Kan gå från nästan platt mage till en mage som verkligen ser gravid ut på kvällen.

Tänkte att jag bjuder på denna glamorösa bilden för att visa vad jag menar med min svullna mage. Det sjuka är att det är typ omöjligt att dra in den då... så då är det verkligen bara myskläderna som gäller. Haha...



          

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards