Alla inlägg den 23 april 2013

Av mammaslillaparla - 23 april 2013 21:03

Satt och klicka lite idag och leta efter gravidklänningar. Utbudet är inte det största för den som kräver lite mindre storlekar. Blev att jag köpte ett par vanliga klänningar med resår under bysten. Hoppas på att detta ska fungera. Kommer ju inte vara jättestor då vi reser redan den 10 juni förhoppningsvis. Köpte en klänning med vit botten och blåa blommor och en corallfärgad i spets. Plus en ny bikiniöverdel då jag äntligen hittade en i min storlek  

Håller tummarna att de passar!


       


Av mammaslillaparla - 23 april 2013 10:15

Jag hatar verkligen att träna och gym överlag. Något som verkligen inte går ihop med min fåfänga. För vill man vara fin får man lida pin heter det ju  

Eftersom min kära midja börja försvinna mer och mer får jag väl börja satsa på mitt "ass"  som har varit lite bortglömt! Den här övningen hittade jag på tidningen MAMAs sida.

 


Träning för gravida: Höftlyft


Som gravid kan det vara svårt att ligga på rygg och träna på grund av vena cavae-syndromet, som innebär att du kan uppleva illamående och yrsel. (Skulle det inträffa, lägg dig på vänster sida en stund.) Höft­lyft däremot brukar fungera bra för de flesta då du endast landar med ryggen i mattan kortare stunder.

Du tränar: Höftlyft tränar främst stora sätesmuskeln (m. gluteus maximus) och baksida lår (hamstrings). Bålmuskulaturen hjälper också till att stabilisera.


Gör så här:

  • Ligg på rygg och placera fötterna höftbrett ungefär en handlängds avstånd från sätet.
  • Spänn till i den inre magmuskulaturen och tryck upp höften mot taket så att kroppen blir rak.
  • Håll emot på vägen ner och vänd övningen innan rumpan landar i golvet.
  • Upprepa.

Lättare alternativ: Sätt fötterna längre ifrån sätet.  

Tyngre alternativ:
Placera fötterna höftbrett på ett trappsteg, en låda eller ett par stora böcker så att fötterna kommer högre upp än rumpan.




Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards