Alla inlägg den 27 april 2013

Av mammaslillaparla - 27 april 2013 20:15

 

Igår firade jag helgen med sushi(som älsklingen snällt gick och köpte då jag var trött). Sen blev det vitlöksdipp med grönsaker och en av mina favvotjejfilmer, Muriels Bröllop. Helt underbart! Dessutom hade jag en riktig soffa att sitta i istället för sängen! Äntligen!! Har levt och gjort allt praktiskt i sängen sen mitten på januari pga av renoveringen. Snacka om att vara ett preggo med en ängels tålamod  


     

Min nya lampa som jag är sjukt kär i. Blir lycklig varje gång jag tänder den  Undrar om det är Gravidhormonerna som gör att typ alla känslor blir starkare? Även för en töntig grej som en lampa? Haha...

   

Imorse kändes det som jag hade rätt nära till lyckotårar. Använde mitt nya fina kök. Gjorde en ordentlig frukost som jag sedan avnjöt sittandes i soffan med slötittar-tv. Det var inga byggarbetare som stövlade in 7.30 på morgonen, inget byggdamm och inget jobb att stressa till... Så underbart! Har verkligen blivit en frukostmänniska vilket jag aldrig varit förrut. Älskar att bara sitta och ta det riktigt lugnt i början på dagen och dricka min kopp kaffe i lugn och ro. Gäller att passa på innan Pärlan kommer  

Lär ju inte bli så många lugna frukostar sen  

Av mammaslillaparla - 27 april 2013 19:43

 


Nu är det fem dagar kvar till vi får se den lill*  igen! Längtar ihjäl mig nästan!! Dessutom håller jag nästan på att dö av nyfikenhet på om det är en pojke eller flicka. Inte för att det ena könet gör mig gladare än det andra utan för att jag helt enkelt känner att det blir lättare för mig att få en relation till barnet då jag slipper kalla den för  "Den" hela tiden.

Allt blir dessutom så mycket enklare vad gäller shoppingen då jag vet vad pärlan har för kön. Det finns ju inte så mycket könsneutralt till bebisar mer än vitt känns det som och det kan ju bli lite väl tråkigt i längden... Känns som man kan ta ut svängarna lite mer då man väl vet och det är ju alltid roligt  

Har faktiskt hållit mig helt vad det gäller shopping. Kommer väl bli värsta shoppingmonstret då jag väl vet. Haha    

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards