Alla inlägg den 17 november 2014

Av mammaslillaparla - 17 november 2014 19:00


Var hos läkaren som jag skrev tidigare då min magkatarr kommit tillbaka. Har så ont emellanåt nu att det enda som hjälper är att lägga mig ner på vänster sida och vila bort det. Har tagit Omeprazol men liksom förra graviditeten så tar de inte bort besvären helt utan bara dämpar dem. Stressar jag, låter bli att vila då jag känner att kroppen behöver det så blir besvären så svåra att jag inte kan göra vardagliga ting. Förra veckan var jag så dålig att jag fick sjukanmäla mig några dagar då det var omöjligt att stå upp hela dagen på jobbet.


Förklarade för läkaren hur mina besvär såg ut och att jag jobbar helt ensam så jag kan omöjligt vila eller avlastas under mina arbetspass. Hon förstod min situation då hon följde mina besvär redan förra graviditeten. Eftersom jag bara jobbar 50 % i dagsläget vågade hon inte sjukskriva mig då hon tror att försäkringskassan inte godkänner det. Så sjukt att de kan gå emot en läkares ordination och med tanke på min tidigare historia! (svår magatarr med akutfärd i ambulans till sjukhus och inläggning plus att min dotter kom redan vecka 33+2) Men de är väl allvetare där på FK! Blir så himla arg!   Inte för att det hjälper...


Fick starkare mediciner utskrivna som inte känns allt för roliga att ta då man är gravid då man läser bipacksedeln med alla dess biverkningar... Killen som lämnade ut medicinen på apoteket reagerade oxå då jag var gravid. Men får väl lita på att läkaren har rätt. Kan inte ha det som det är nu. Måste bli bättre. Har en ny tid hos läkaren den 2de december. Har det inte blivit bättre då hoppas jag hon sjukskriver mig och att försäkringskassan går med på det. Tyvärr får man ju bara reda på det i efterhand och då står man i så fall utan pengar. Toppensystem verkligen! Suck  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards