Alla inlägg den 25 november 2014

Av mammaslillaparla - 25 november 2014 12:32

  

Idag var det dags för ett vanligt barnmorskebesök på Mama Mia. Nu är det hundra dagar kvar till BF! Vi tog järnvärdet och blodtryck. Båda visa goda värden   Efter det mätte vi hur magen har växt och jag hade skuttat ifrån min kurva en hel del precis som jag misstänkt den senaste tiden. Från att ha legat på medelkurvan så ligger jag en bra bit över nu. Inget som var farligt iaf så det var skönt att höra. Vanligtvis växer man kraftigare och tidigare i sin andra graviditet. Sedan lyssnade vi på bebis Célines hjärta. Det slog ljudligt och högt i hela rummet. Definitivt dagens höjdpunkt!  


Vi pratade även om mina graviditetskrämpor. Jag har en extrainbokad tid hos läkaren nu på torsdag då vi ska prata mer om min magkatarr som inte blivit bättre. Jag hoppas på att få en annan medicin utskriven och förhoppningsvis någon form av arbetsavlastning men är inget jag tar för givet då försäkringskassan är så griniga jämt.

Sen pratade vi om mina sammandragningar. Har haft mycket av de den senaste tiden. Speciellt de dagar då jag jobbat och det varit stressigt. Det har varit så illa att det tom gjort ont vilket det verkligen inte ska göra   Barnmorskan var orolig för mig då jag födde Izabella i vecka 33+2 förra gången. Nästan två månader för tidigt. Så läkaren ska få kolla min livmodertapp på torsdag oxå. Känns skönt med en extra kontroll då jag verkligen inte vill riskera att föda för tidigt igen. Med Izabella i magen kommer jag ihåg att jag hade besvärligare sammandragningar veckorna innan hon kom vid minsta ansträngning så självklart är det lite extra oroande.


Hoppas att läkaren får mig att känna ett större lugn på torsdag och att tappen inte är påverkad  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards