Alla inlägg under november 2014

Av mammaslillaparla - 6 november 2014 21:27

    


Idag snöade det då vi vaknade här hemma. Supermysigt! Gick ut med Izabella i uterummet för att hon skulle få kika på snön men hon var måttligt intresserad så vi gick snabbt in och myste istället. Det har vi gjort hela dagen och det har verkligen varit precis vad jag behövt. Så skönt att bara vara och umgås med min kära lilla familj!    

Av mammaslillaparla - 5 november 2014 21:15

Nu har jag jobbat ett tag och tyvärr så har min magkatarr kommit tillbaka som jag hade förra graviditeten. Har verkligen världens känsligaste mage då jag är gravid   Måste tänka på vad jag äter och dricker mycket mer. Får jag inte vila eller äta när jag känner att min kropp skickar signaler för det så bråkar den direkt.


Nu när vi bor i Bålsta fram till på fredag så har jag två timmars pendling till jobbet och två timmar hem i genomsnitt. Tack vare att jag måste åka buss, sen pendel , sen buss igen och de tajmar inte alltid klockrent. Speciellt inte helger som jag jobbar två av tre som det ser ut nu.

Jag jobbar ensam i en klädbutik så möjlighet till att vila (står upp hela dagen), äta något då det behövs eller gå på toaletten är väldigt begränsad. Tror att allt det här bidrar...


Hoppas på att det blir bättre då jag varit hos läkaren och fått Omeprazol utskrivet och då pendlingen inte tar så lång tid längre.


Som att inte detta hemska magont är nog har jag vad jag tror är på G till foglossning. Gör ständigt ont fram och bak i bäckenet. Gör skitont om jag gör en vridrörelse till höger i höften... det liksom låser sig på något vis. Så svårt att beskriva hur det känns men försöker undvika den rörelsen helt pga det. Först trodde jag det berodde på att jag inte var van vid att stå så mycket nu men eftersom att det inte blir speciellt bättre då jag vilar (känns direkt då jag går upp på morgonen) så tror jag det är foglossning snarare än vanlig överbelastning.

Med Izabella hade jag aldrig foglossning och gick bara med henne till vecka 33+2 så har svårt att jämföra med något just gällande det besväret. Kanske är det för att jag har en tiokilos tjej att bära runt på nu oxå jämfört med förra gången eller ställer graviditetshormonerna till det lite extra? Svårt att säga. Känner mig lite allmänt låg just nu av dessa besvären så hoppas de blir bättre med lite vila i den mån det går.


Vill ju bara mysa och njuta av lilla bebisen i magen   Det är verkligen full rulle nu i magen jämt känns det som. Känns som lillasyster är ännu mer aktiv i magen än vad Izabella var. Hoppas hon blir lugnare på utsidan hihi   Kommer inte bli mycket tid till återhämtning annars. Izabella är det redan full rulle på och när lillasyster kommer kommer hon vara 18 månader. En väldigt rolig ålder men gud vilken fart och upptäckarlust de har då haha Med en spädis blir det inte lätt att hänga med   

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards