Alla inlägg den 7 februari 2014

Av mammaslillaparla - 7 februari 2014 14:22


Idag hände det som aldrig hänt tidigare. Izabella somnade i sin säng själv efter att jag ammat henne i soffan! Vanligtvis brukar jag vara tvungen att liggamma i vår säng eller att jag ammar henne i soffan sen får hon ligga kvar i min famn. Ibland när hon sover tillräckligt djupt går det att smyga över henne i hennes säng.


Idag var hon vaken efter amningen men jag såg att hon var trött så då lade jag henne i hennes säng. Genast blir hon tok-pigg självklart. Jag står kvar vid sängen med handen på henne utan att säga något. Jag ser att hon verkligen kämpar emot sömnen och vill inte sova alls. Efter ett tag får hon ett pigg-ryck igen och börjar leka och veva med armarna. Jag sätter igång speldosan över hennes säng och går ut ur rummet. Efter ett tag slutar dosan spela. " Va inget gnäll?" tänker jag. Låter det gå ett par minuter till sen kikar jag in i sovrummet. Izabella ligger lugnt och sover med armarna ovanför huvudet. Sötpluttan! Första gången hon somnat själv utan tutte. Tänk att man kan bli så stolt över en sådan sak. Kanske var det en tillfällighet för att hon var väldigt trött. Men tänker definitivt testa denna taktik fler gånger  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards