Alla inlägg den 18 februari 2014

Av mammaslillaparla - 18 februari 2014 23:33

Nu är det slut med att köpa massa onyttigt på vardagarna. Måste bli av med mitt sötsug! Skriver ut det här så är det lättare att hålla. Hoppas jag  


Lyckades idag iaf då Stefan köpte semlor. Unnade mig en tidning istället. Betydligt sundare. Var lagom kul då han satt och "krängde" två stycken brevid mig i soffan. Men jag lyckades hålla mig. Sjukt stolt! Haha  

Av mammaslillaparla - 18 februari 2014 13:20

  

Vi brukar ge Izabella gröt en gång om dagen. Gärna vid sex på kvällen om tajmingen fungerar. Det brukar vara Stefan som ger den oftast för vi tycker det är bra att hon har en fast mattid och stund med honom. Vi har börjat med denna gröt och den var väldigt populär!   Hon har inte riktigt kommit upp i fulla portioner men så är hon ju en småätare. Hon äter oftast lite och ofta. Något jag märkt inte är så lätt att ändra på. Antar att det har mycket med amningen att göra. Hon använder det som tröst, när hon är hungrig, bara vill ha närhet eller behöver sova. Då blir det ju mycket småätande och hon blir sällan riktigt hungrig. Hoppas på att ju mer hon börjar äta "riktig mat" så kommer det bli bättre. För det är rätt ineffektivt då jag är själv med Izabella. Det är svårt att få saker gjorda och att komma iväg om man behöver det.


Med flask-matningen går det lite bättre sen vi bytte till en mindre trög napp att dricka med. Däremot har hon bara ätit en full måltid en gång med ersättning. Eftersom det oftast är på kvällen jag har för lite mjölk brukar jag ge henne ersättning först så att hon övar med flaskan. Sen får hon bröstet så att hon kan komma till ro. Hade jag gett henne bröstet först så hade hon bara jagat upp sig över att det inte finns tillräckligt med mjölk och när hon väl är upprörd då blir hon riktigt förbannad om man försöker med flaskan även om man märker att hon är hungrig. Antar att det bara är att fortsätta öva. Det är i alla fall stor skillnad på hur ofta hon tar flaskan jämfört med innan. Att byta från Mams flaskor till Tommee Tippee var helt rätt beslut. Man märker att flaskmatningen påminner mer om amningen och hon har mycket lättare att få in rätt teknik för att äta. Så ett steg i rätt riktning iaf!  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards