Alla inlägg den 9 februari 2014

Av mammaslillaparla - 9 februari 2014 18:10

  

Eftersom det går väldigt trögt med flaskmatningen bestämde vi oss för att testa en ny nappflaska i helgen. Vi kikade på lite olika och tyckte att denna modellen verkade bra då den gör matningen så lik amningen som möjligt. Hoppas hoppas denna flask-modellen blir mer omtyckt!!


Såhär beskrivs produkten: Lättare att växla mellan amning och flaskmatning. Barnet får kontaktvärme från den unika nappen, precis som från mammans bröst. Flaskan har en väldigt mjuk dinapp, gjord av silikon, som påminner om mammans bröst och som rör sig med naturlig spänstighet. Bebisen kan suga tag om dinappen på precis samma sätt som mammans bröstvårta. Den känsliga ventilen i nappen har utformats för att släppa in optimal mängd luft i flaskan under matning, så att man undviker att barnet sväljer luft. Antingen man ammar eller flaskmatar så kan man hålla barnet i samma ställning. Det gör det enklare att kombinera amning och flaskmatning.

Av mammaslillaparla - 9 februari 2014 17:58

  

Försök nummer två till en liten stunds egentid idag   Lillan vaknade precis då jag skulle sätta mig med min kaffe så det var bara att upp ur soffan än en gång och "natta" om. Men nu har hon sovit tio min i sträck och mannen är fortfarande på gymmet så "peppar peppar" så har jag en liten stunds egentid till att bara njuta av lugnet. Bara jag, mitt kaffe, lite choklad och slö-surfande. Underbart!  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards