Alla inlägg den 21 februari 2014

Av mammaslillaparla - 21 februari 2014 16:32

Idag har vi mysfredag här hemma. Izabella och jag låg kvar lite extra länge i sängen. Gosade och pratade. Efter var det långfrukost för mig medans Izabella lekte i baby-gymmet. Efteråt fick hon ersättning och den drack hon utan några större problem. Hallelujah!   Så himla skönt att hon verkar börja vänja sig vid att varva mellan amning och ersättning. Är så tacksam att hon slipper vara ledsen av hunger stackarn.

Efter tog jag en snabbdusch medans Izabella fick titta på i babysittern. Hon skrattar alltid då man klär av sig. Vet inte hur jag ska tolka det? Haha... Jag kanske ser rolig ut  När hon var trött gick vi och liggammade i sängen som hon tycker är supermysigt. Hon somnade ganska fort. Strax efter lunch kom Stefan hem. Skönt med kort dag på jobbet! Det har kollats lite hockey och nu ligger far och dotter och skojar i sängen.


Just det! Jag har hämtat Izabellas sexmånaders-present från släkten i Skåne. Hon har fått massa fint! Lägger upp bilder sen!


     


Av mammaslillaparla - 21 februari 2014 16:09

I måndags bestämde jag mig för att röra på mig mer och låta bli att äta skit på vardagarna. Jag kan stolt säga att jag har varit superduktig och stått vid mitt ord. I måndags vägde jag mig för skojs skull för att se om det blev någon skillnad. Igår kunde jag inte hålla mig och ställde mig på vågen igen. Jag blev helt ställd då jag såg siffrorna. Snacka om resultat! Så nu väger jag som jag vägde då jag upptäckte att jag var gravid. Nu är det bara fyra sambokilon som ska bort sen är jag redo för att vara hot-mama denna sommar  

 

Många långpromenader har det blivit denna veckan. Så skönt att komma ut i dagsljus och samtidigt göra något bra för kroppen.


 

Stefan har varit en väldigt bra supporter   Han har (seriöst!!) suttit brevid mig i soffan ätit semlor varje dag. Han är tokig i dem. Jag skojar inte haha. Så det har inte varit lätt. Dessutom kom han hem med en stor chokladkaka till mig på onsdagen då han visste jag haft en tuff dag. Den ligger faktiskt orörd ännu.


Men nu är det helg och då ska jag unna mig. Man måste ju leva lite oxå!


    

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards