Alla inlägg den 6 januari 2014

Av mammaslillaparla - 6 januari 2014 10:28

Sommar-smoothie


Yoghurt 1,5% laktosfri

En halv banan

Björnbär

Hallon

Vinbär

Lite citronjuice efter smak- Jag gillar syrligt!!  




Nu när det är nytt år känner jag liksom många andra att det är dags att ta tag i den där mammakroppen och göra lite sundare val. Jag tror inte på att gå in för hårt och vara för extrem så börjar med små steg i taget. En av mina största laster är definitivt mitt älskade bröd på morgonen. Finns inget bättre än en rostad macka till en eller två koppar kaffe på morgonen   Har bestämt att begränsa mitt brödätande till en utvald dag i veckan. Övriga dagar blir det hälsosammare val. Idag improviserade jag ihop en smoothie med smak av sommaren. Blev ganska god faktiskt om jag får säga det själv   Nu fick jag tillfället att testa den nya stavmixern jag fick i julklapp. Så mycket smidigare och lättare att rengöra än blendern måste jag säga. Går att maskindiska oxå! Toppen då det inte finns så mycket tid med en liten tjej på morgonen som kräver 100% uppmärksamhet.

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards