Alla inlägg under januari 2014

Av mammaslillaparla - 31 januari 2014 22:17

Fullkomligt älskar och avgudar dessa små gosiga fossingar!!  

Av mammaslillaparla - 31 januari 2014 21:10

 

Sedan några dagar tillbaka har vi börjat ge ett extra "mål" utöver min bröstmjölk. Izabella har länge varit kinkig på kvällen och inte verkat mätt så då blev detta en lösning. Först var tanken att vi skulle ge henne gröt på kvällen men det går trögt med att få i henne den mängd som behövs så då bestämde vi oss för att komplettera med ersättning tills vidare.


Izabella har aldrig varit särskilt intresserad av flaskan då vi testat tidigare med utpumpad bröstmjölk så det krävs lite "övning" än så länge. Ibland är hon med på noterna och ibland tokvägrar hon fast att hon är hungrig. Men när hon väl äter och efteråt märker man att hon är mycket nöjdare än vanligt.


Något jag märkt nu när vi testat både gröt, lite puréer och ersättning är att hon får mer gaser och blir hårdare. Vi har därför valt att bara testa ersättning nu och om det inte blir bättre inom några dagar testar vi ett annat märke. Har hört att för vissa bebisar fungerar semper bäst medans andra föredrar Nan. Man får helt enkelt testa sig fram. Jobbigt bara då man ser att hon kämpar med sitt magknip stackarn  



En liten minipromenad hann vi med idag innan snön började yra rundor igen. Izabella sov gott i vagnen. För mamma var det desto kallare    


 


Lilla sov-bönan med magen full av mat  

Av mammaslillaparla - 28 januari 2014 10:29

När pappa är på jobbet passar jag på att busa rundor i sängen. Hihi  


               

Av mammaslillaparla - 27 januari 2014 14:10

Efter att fått frågor om min förlossning och varför Izabella kom så tidigt som hon gjorde har jag nu lagt min förlossningsberättelse i en egen kategori. Smart nog märkt Förlossingsberättelse  

Så ni som är sugna på att läsa om den dagen Izabella kom nästan sju veckor för tidigt kan hitta den där eller genom att klicka enkelt på denna länk:


http://mammaslillaparla.bloggplatsen.se/2013/09/30/10230248-min-forlossningsberattelse/


 

Av mammaslillaparla - 26 januari 2014 16:15





"Idag har jag varit på söndagspromenad med mamma och pappa. När vi kom till Vasaparken ökade jag på decibellen lite så att pappa fick ta upp mig ur vagnen och bära mig runt isbanan där de stora barnen åkte. Det var kul att kunna se lite mera än det jag gör i vagnen. Efter det fick jag åka vagn igen och då passade jag på att ta mig lite skönhetssömn. Väckte mamma tre gånger i natt så jag hade ju lite att ta igen   Sen har jag ätit gröt med katrinplommonpuré i idag. Det var smaskens!"

Av mammaslillaparla - 23 januari 2014 14:17

 

Idag hade vi lunchdejt jag och Izabella. Det gick väldigt bra med gröten de första gångerna vi testade men nu har det gått trögt den senaste tiden. Inte mycket intresse från denna damen. Testade att inte addera någon puré idag utan bara lite bröstmjölk. Fungerade inte alls. Izabella var betydligt mer intresserad av att titta rundor, babbla och prutta med munnen som hon gör väldigt ofta nu. Hehe  Gärna på natten... då är det extra roligt!


En halvtimme senare vart hon tokhungrig och ammade järnet. Efter det slocknade hon i sin kuddborg i mammas och pappas säng  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards