Alla inlägg den 10 januari 2014

Av mammaslillaparla - 10 januari 2014 19:34

Igår var vi på BVC för att ge Izabella hennes femmånaders-vaccin. Förra gången blev hon superledsen och var helt otröstlig en lång stund efter. Var problem att bara komma därifrån. Tyckte så fruktansvärt synd om henne   Gör så ont i mitt mammahjärta då hon mår dåligt och har ont.

Var lagom nervös då vi skulle dit för en spruta i varje ben igen. Stefan var snäll och kom hem tidigare från jobbet så vi kunde gå dit tillsammans med henne.


Vi började med att väga och mäta Izabella. Nu väger hon 6085 gram, är 63 centimeter lång och har ett huvudmått på strax över 39 centimeter. Tänk att hon väger mer än tre gånger så mycket som när hon kom! Helt fantastiskt och då har hon bara haft min bröstmjölk som enda näringkälla.


Vi pratade lite kort om Izabellas utveckling och barnmorskan sa att hon redan nu utvecklingsmässigt har kommit ifatt jämnåriga bebisar trots att hon kom sju veckor för tidigt.


Efter det var det dags för sprutorna. Stefan fick hålla Izabella i knäet medans jag höll andan då barnmorskan skulle sticka i hennes knubbiga små ben. Två små gnyenden kom men sen lyckades vi tom efter en liten stund få fram ett skratt. Jag blev så stolt! Min stora duktiga tjej!  


Vi pratade även om att introducera gröt nu en gång om dagen. Ska bli spännande att se hur hon reagerar. Hon tittar väldigt mycket då jag äter och hon har blivit så glupsk den senaste tiden. Speciellt på kvällen. Hon äter så fort att hon börjat svälja massa luft så hon får ont i magen så hoppas gröten kommer hjälpa så hungern inte blir lika intensiv. Som det är just nu ammar jag konstant på kvällen. Kan ju vara skönt med ett litet avbrott från amningen  


På eftermiddagen och kvällen hade vi en riktig liten tröttis här hemma. Kändes konstigt att hon somnade redan vid tio. Krävs extra energi då kroppen ska ta hand om vaccinet antar jag. Hon har ju haft tendenser att vara uppe och spöka till ett halv två de senaste nätterna. Inte så jätteskoj för mamma och pappa så vi ska försöka ändra på den sovrutinen om det går. Vi håller tummarna att det funkar!


 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards