Alla inlägg den 22 januari 2014

Av mammaslillaparla - 22 januari 2014 17:32

Idag var andra gången Izabella åkte vagn med sittdelen istället för liggdelen. Det är fortfarende lite krångligt att få ut henne. Hon gillar inte hela proceduren antar jag. Brukar alltid förbereda vagnen och ta på mig själv ytterkläderna först för att det ska gå så snabbt som möjligt att få ner Izabella i vagnen och komma ut. Idag fungerade det inte första gången så det var bara att ta av alla kläder igen. Vi väntade därefter en timme och då gick det mycket bättre.  Fick använda Sophie Giraff som avledningsmanöver. När man ska få ut Izabella är alla knep tillåtna 

Hon var lite gnällig men det lugnade sig då vi väl kom ut. Det märks tydligt att hon föredrar att kunna se mer. Gick jättebra att ut och gå. De första tio minuterna tittade hon sig nyfiket omkring för att sedan sova en hel timme i vagnen! Vilken lyx! Vanligtvis då hon är lite småkinkig och man lägger henne i liggdelen går det över i tokskrik och gråt nästan direkt och det är bara att vända hem. Större delen av gångerna har det blivit så fast hon varit på gott humör innan oxå. Gud vad jag önskar att vi bytt till sittdelen tidigare! Det är verkligen en enorm lättnad att hon äntligen accepterar vagnen  


 

  

Var riktigt härligt väder med strålande solsken  Massa barn åkte skridskor och pulka i Vasaparken. Jag såg till att fira framgången med en stor varm latte i vinterkylan  Kände att jag förtjänade det idag  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards