Alla inlägg den 9 januari 2014

Av mammaslillaparla - 9 januari 2014 09:43

Igår blev jag sjuk under natten med feber som höll i sig till på eftermiddagen. Var helt svag i hela kroppen och yr så jag spenderade dagen i sängen. Stefan var snäll och stannade hemma. Ville helst inte bära Izabella då jag var så yr. Har svimmat flera gånger förrut bla under graviditeten. Hemska tanke om jag skulle hålla i Izabella då. Fy! Så var superskönt att han kunde hjälpa till och vara hemma. På eftermiddagen släppte de värsta även om huvudvärken stannade kvar trots värktabletter ända till sovdags.

Idag känner jag mig däremot pigg som en nötkärna   Underbart! Tur att det bara var något tillfälligt.


I tisdags började jag ju mitt "nya och hälsosammare liv" så jag och Izabella tog en och en halv timmes promenad i Hagaparken. Var åtta grader och blå himmel. Fick nästan lite vårkänslor. Underbart att det kan vara sådant väder i januari!


 

     

Izabella tokvägrar mössa sen en bra tid tillbaka plus att hon vantrivs i vagnen. Lyckades lura på mössan under amningen då hon somnade. Klädde på mig alla kläder och smög ner henne i vagnen medans hon sov. Hon vaknade till rätt ofta den första halvtimmen vi gick och gnällde en del men sen somnade hon ordentligt. Hon hade bestämt sig för att inte ha vante på ena handen då hon ville suga på fingrarna för att komma till ro så de var tur det var så varmt ute. Var underbart att lyckas komma ut en stund dagtid. Många gånger börjar hon tokgrina i vagnen så det bara är att vända hem igen så detta var verkligen ett steg i rätt riktning 

Hoppas på att hon kommer bli nöjdare då hon kan använda sittdelen senare. Hon vill så gärna vara med hela tiden och se allt min lilla tjej. Väldigt envis är hon oxå liksom sin mamma   Hon har aldrig varit någon "sovbebis" däremot har hon börjat sova hela nätter sen en bra tid tillbaka vilket är helt underbart! Har mycket hellre hela nätters sömn och att hon bara sover korta power-naps dagtid än att hon sover längre stunder på dagen och då vaknar oftare på natten. Hoppas hennes sovmönster är här för att stanna! 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards