Alla inlägg den 10 mars 2014

Av mammaslillaparla - 10 mars 2014 16:12

Nu när jag varit så duktig och tagit tag i min hälsa och min vikt kände jag att jag förtjänade en liten belöning. Har bokat in en tid för att fylla på mina läppar. Något jag inte gjort sedan innan graviditeten. Så är verkligen dags nu! Brukar vanligtvis göra det ett par gånger per år för att bibehålla det "resultat"  som jag är nöjd med.

Den artonde har jag "pussiga" läppar igen haha... Härligt att få göra något bara för min egen skull. Vardagslyx! 

 

Av mammaslillaparla - 10 mars 2014 15:22

Idag har det varit en sådan dag då Izabella verkligen inte velat sova alls. Hon har kämpat stenhårt emot att somna sedan sju imorse. Vanligtvis brukar vi gå upp åtta och då tar hon en förmmiddags-tupplur innan lunch. Idag blev hon trött redan vid halv tio men man märkte att hon kämpade emot. Jag gav henne mat i sängen, sjöng, höll om henne, gick runt med bärselen... inget fungerade. Vid ett var hon helt slut. Då gav jag henne ytterligare mat och gav mig in på nattningsförsök nummer tre. Självklart då hon precis somnat kommer sopgubbarna och väsnas utanför fönstret till sovrummet. Det låter inte lite! Izabella blir tokledsen och jag får göra allt för att försöka lugna henne igen.

  

När hon äntligen är lugn igen tänker jag att jag ger vagnen en chans. Hon verkar inte komma till ro i sin säng idag helt enkelt. Vi tar oss ut efter en del gnällande. När hon legat i vagnen och varit butter i tjugo minuter somnar Izabella äntligen. Hurra tänkte jag! Fem minuter senare öppnar sig himlen och det börjar ösregna. Det är på med regnskyddet och ta sig raskt hemåt igen då jag inte haft en tanke på att ta med mig paraply. Suck!  


När vi kommer hem öppnar jag försiktigt upp åkpåsen och klär av henne. Då vaknar hon och är jätteledsen igen. Jag försöker natta om henne igen i hennes säng och efter en kvart sover hon äntligen. Tack och lov! Hoppas hon får sova en timme nu iaf. Känns som min lilla sötböna skulle behöva det  

 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards