Alla inlägg den 22 juli 2013

Av mammaslillaparla - 22 juli 2013 16:18

Nu sitter vi på tåget tillbaka till Stockholm. Var tvungen att ta en ersättningsbuss för tåget mellan Kristianstad och Hässleholm. Så drygt att aldrig tågen fungerar som dem ska... Jaja vi hann med X2000 från Hässleholm iaf som oxå var försenat. Izabella är sjukt livlig i magen nu. Sparkar åt alla håll och kanter känns det som! Är väl svängningar med tåget som hon reagerar på antar jag. Har haft mycket mer sammandragningar den senaste tiden. Eller har de bara blivit mycket mer påtagliga. Känns som kraftig mensvärk och hela magen kramar ihop sig. Antar att min kropp börjar öva oftare och oftare inför förlossningen. Spännande men samtidigt läskigt att det närmar sig snart. Ska försöka mig på att läsa lite tänkte jag om Izabella vill samarbeta vill säga;) Blir lite lätt illamående då hon sparkar så mycket. Hittade en gravidtidning jag inte läst på pressbyrån innan jag åkte. Hoppas där finns några bra tips och råd inför vad som komma skall:)

Av mammaslillaparla - 22 juli 2013 01:51

Åt en underbar nötrulltårta till efterrätt med blåbär, hallon och chokladdoppade jordgubbar. Så fantastikt gott! Var ett bra plåster på såren då jag fick ligga inne med min magkatarr på dagen då det var så soligt och härligt ute. Trodde den hade blivit lite bättre nu men tyvärr inte... Känns lite halvjobbigt att jag inte lyckats få en läkartid förrän den 30de juli. Blir till att testa på att jobba igen på tisdag. Kan inte låta bli att bli orolig att magkatarren ska komma intensivare igen då jag bara tagit det superlugnt nu dessa dagarna och det kom en kraftig magontattack iaf. Usch! Håller tummarna att det iaf är under kontroll till lilla Izzie är här.
Imorgon eftermiddag tågar jag, Stefan och lilla Izabellyn tillbaka till Stockholm. Önskar jag kunde stanna längre i mitt kära Skåne<3 Känns lite konstigt att nästa gång jag hälsar på har jag med mig Izabella utanför magen... Det är verkligen inte långt kvar nu. Tänk att vecka 31 redan är här! Sjukt vad tiden går fort just nu!

Av mammaslillaparla - 22 juli 2013 01:28

Ikväll var vi och åt middag hos min mormor. Mormor och morfar har odlat egna vindruvor så länge jag kan minnas. Önskar mig med en trädgård i framtiden där man kan odla vad man vill. Det smakar så mycket bättre och ljuvligare då:) Tänk så underbart att se Izabella skörda något hon varit med om att plantera själv för första gången... Vi får väl se hur det blir längre framåt. De första åren får hon nog stå ut med att vara en riktig liten citytjej;)

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards