Alla inlägg den 24 juli 2013

Av mammaslillaparla - 24 juli 2013 20:25

Nu har jag börjat jobba halvtid igen efter att ha varit sjukskriven flera veckor heltid pga av magkatarren. Försökte få en ny läkartid genom MVC innan min sjukskrivning gick ut men var omöjligt då det är semestertider   Fick ingen tid förrän nästa vecka! Känns sådär då jag haft två magkatarrsattacker de senaste dagarna. Hade en som pågick hela natten dagen innan jag skulle börja jobba så var lagom mör då jag kom till jobbet. Kändes som det gick hyfsat bra första dagen men orkade verkligen inte göra något efter jobbet. Blev soffläge hela em/kvällen efter med ryggont. Idag gick det ännu sämre med en stressmage som balla ur precis innan. Jobbade på ändå men kände hur sammandragningarna blev fler och fler. Nu efter jobbet har de hållit på konstant och gjort riktigt ont 

Obehagligt! Var tvungen att googla det och det verkar som att sålänge trycket inte är neråt har det inte att göra med att något är på G (...skönt det iaf). Kraftiga sammandragningar är snarare kroppens sätt att säga att man överanstränger sig och att man bör ta det lugnt. Det jobbiga är att jag bara har jobbat och tagit det lugnt för övrigt så känns inte som jag kan påverka situationen direkt till det bättre för tillfället. Pendlingen på en timme och kvart fram och tillbaka påverkar säkert oxå en del.


Ser fram emot hösten med barnvagnspromenader då jag fått tillbaka min "vanliga" kropp. En kropp som går att använda utan att den strejkar vid vad jag tycker är normal ansträngning. Är jobbigt att känna sig såhär låst rörelsemässigt redan nu(vecka 31) Är ju ändå nio veckor kvar om jag föder på beräknat födelsedatum. Ganska lång tid att känna sig "låst" på.


Funderar på att testa att pumpa mormors gamla cykel som jag tog upp hit till Stockholm för något år sen. Fungerar det att cykla istället för att gå då jag ska röra mig kortare sträckor här hemma( typ handla eller så) hade det ju varit toppen. Hade varit skönt att slippa stanna och vänta ut sammandragningar varannan meter. Blir ännu mer stressad av att saker går långsamt eller att jag inte kan röra mig som jag vill även om jag vet att det är det sista jag bör bli  

 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards