Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av mammaslillaparla - 7 augusti 2013 14:00

En visa som jag kommer ihåg mamma sjöng för mig då jag var riktigt liten var "När lillan kom till jorden". Även kallad "Majas visa". Jag känner att jag verkligen har ett speciellt band till den. Det är en lugn och trygg känsla kopplad till melodin. Kommer på mig själv emellanåt då jag går och nynnar för mig själv på den här hemma utan att tänka på det. Konstigt vad som kan dyka upp i huvudet så många år efter. Eftersom jag inte anser att jag har någon större sångröst blir det endast när jag och lillan har egentid här hemma. Men det räcker gott och väl  




När Lillan kom till jorden (Majas visa) ...

När lillan kom till jorden,
det var i maj, när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.

Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.

Gullvivans plym sågs vaja,
bofinken slog så glada slag,
då blev jag döpt till Maja,
ty lillan, det var jag.

Och därför, säger mamma,
så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet
är som en solskensdag.

Alice Tegnér



Av mammaslillaparla - 7 augusti 2013 11:59



Izabella är verkligen pigg idag! Tror hon har en egen liten fotbollsmatch därinne. Tyvärr är det mina revben som får agera fotboll. Lätt öm kan jag säga. Är en stark liten tjej i mammas mage. Känns att rörelserna är större och kraftigare nu än förrut. Snart får hon komma ut och sparka lite på pappa istället tycker jag  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards