Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av mammaslillaparla - 14 augusti 2013 11:10

Idag blev det en tidig morgon då jag hade ny läkartid för min ihållande magkatarr på Mama Mia. Är fjärde läkaren jag träffat nu. Eftersom mina besvär inte blivit bättre och de blev sämre direkt den veckan jag testade att jobba halvtid igen så blev det fortsatt sjukskrivning till mammaledigheten börjar. Vilket betyder att jag alltså inte kommer jobba något alls innan lilla Izzie kommer. Håller tummarna att försäkringskassan godkänner min sjukskrivning. Har inte fått några pengar alls sen jag började min sjukskrivning i juni. Vilket är helt absurt egentligen! Stress är en av de största orsakerna till just sådana här besvär och att försäkringskassan valde att kalla det "lite magknip" och gå emot tre läkares beslut fick ju inte mig att må bättre. Man blir ju inte mindre stressad av att veta att man kanske inte får någon inkomst från det att jag blev sjukskriven i juni till Izabella kommer. Tror de seriöst att någon fejkar sin sjukdom på semestern och åker akut ambulans till ett sjukhus med betydligt lägre standard utomlands för skojs skull? Dessutom ligger över där ett dygn. (Har skrivit om detta i tidigare inlägg) Åh blir så arg!Känns som de satt i system att man måste överklaga vartenda beslut de tar. Att de räknar med att folk blir så dåliga och trötta att de inte orkar till slut. Men nu har vi överklagat iaf och de har fått prata med en av läkarna så att de fattar att det här verkligen är en sjukdom. På måndag vet jag om jag får mina pengar för sjukskrivningen. Verkar luta åt det tack och lov iaf nu när jag pratade med min senaste handläggare(Semestertider på försäkringskassan jippi! Gör ju inte dem effektivare). Hon skulle kolla på de sista papprena som kommit in bara.


Sen har vi överklagat graviditetspenningen oxå. Gud vilka milslånga historier man måste skicka in! Sjukt löjligt! Fick bara halv graviditetspenning godkänd. Hade hoppats på hel och att de skulle vara lite mer effektiva med svar. Hade jag fått hel hade jag i alla fall inte behövt krångla med sjukskrivning de här sista veckorna innan Izabella kommer. Det konstiga var att en bekant till mig med exakt, verkligen EXAKT samma arbetsuppgifter fick godkänd hel graviditetspenning direkt. Är så sjukt att hela försäkringskassans system om vem som blir beviljad vad är baserad på tur likt ett lotteri. Vem får en "snäll" handläggare och vem får en krånglig... Det värsta är att de även tar beslut om saker som man egentligen behöver medicinsk kunskap bakom utan att ha det. Graviditetspenningen kan jag köpa att det inte behövs lika mycket utbildning till att handlägga men en sjukskrivning... Seriöst! Gå emot flera läkare utan att själv ha kunskap om sjukdomen och att inte ens ha konsulterat med någon annan kunnig. Skrattretande! Skulle det krångla något ytterligare med min sjukskrivning får jag väl gå till tidningarna men känns så sjukt att man ska behöva det. Vi får väl se vad som händer med graviditetspenningen oxå. Var ett par veckor sen vi överklaga. Men just nu känns som hoppet ligger vid beviljad sjukpenning. Tack och lov att man inte är ensamstående då hade man väl slutat på gatan utan pengar till mat för försäkringskassan jobbar så långsamt...

Jaja inget muntert inlägg här inte! Nu har jag klagat färdigt för denna gången. Sorry för tråkigt inlägg  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards