Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av mammaslillaparla - 15 augusti 2013 14:26

Kanske borde skaffa mig en stor knapp att sätta på magen med den texten då jag åker kollektivt? Faktum är att jag tycker det är oftare jag få stå än sitta ner då det är fullt på buss eller tunnelbanan(Därav drar jag mig gärna för att åka). Speciellt då det gäller yngre människor. De gamla och skröpliga erbjuder sig alltid konstigt nog. De som mest behöver sitta. Men då låter jag ju självklart dem sitta ner. Vill inte ha några brutna lårbenshalsar på mitt samvete   Ja de brukar ju säga att det var bättre förr men det vet jag inte om jag vill hålla med om med alla bekvämligheter idag. Däremot var det allmäna folkvettet bättre förr! Visst då kan vissa säga varför frågar du inte om du får sitta. Men seriöst... Ska verkligen det behövas? Ser ju ut som jag svalt en badboll så det råder inga tvivel om vad som försiggår i min mage... Så ser du någon höggravid på en varm buss eller tunnelbana och du har starka friska ben... Gör en god gärning och erbjud din plats. Det mår både du bra av och den som blir tillfrågad blir mer än tacksam  

Av mammaslillaparla - 15 augusti 2013 13:43

Vaknade sjukt sent idag men till strålande solsken. Var nog precis vad min kropp behövde. Har magkatarrskänningar idag igen så bestämde mig för att lägga mig på en filt, läsa lite och bara ta det lugnt. Så skönt! Ska möta upp Stefan sen och storhandla. Tänkte göra något storkok igen att frysa in. Är så himla praktiskt att ha då man verkligen inte pallar stå och laga ngt alltid. Dumt att gå och köpa hämtmat hela tiden. Blir ju oftast inte supernyttigt då  
Igår eftermiddag var vi hos barnmorskan. Lilla Izabella ligger fortfarende med huvudet neråt vilket känns jätteskönt. Fast har nästan förstått de då mina revben börjar bli lite trötta av alla sparkar. Hon har verkligen blivit superstark den senaste tiden känns det som! Hon växer på som hon ska och värdena var bra. Barnmorskan hittade hennes hjärtslag direkt denna gången så det hördes högt och tydligt i hela rummet. Underbart! Nu känner man verkligen olika kroppsdelar då man tar på magen. Brukar roa mig med att sitta och gissa vad som är vad. Är det ett knä? En fot? Eller kanske en armbåge? Haha   Känns som allting blir bara mer och mer verkligt ju längre tiden går. Snart är hon ju faktiskt här vår lilla tjej. På måndag går vi in i vecka 35! Jisses säger jag bara... Nu får jag nog lägga mig ner ett tag här. Lillan protesterar för fullt med att massakera mina stackars revben. Hon gillar inte speciellt då jag sitter rakt upp. Lätt bakåtlutad går bra men så fort det inte är det får man sig några rejäla sparkar haha  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards