Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av mammaslillaparla - 13 augusti 2013 11:30

 

Vi har funderat på namnen till vår lilla prinsessa ett bra tag. För några veckor sen kom vi fram till det "sista" som klingar bra med båda våra efternamn. Nu har vi låtit det sjunka in ett tag och de känns fortfarende helrätt! Izabella kom av att Stefan gillar namnet Isabell men jag tycker Izabella känns ännu finare och mer speciellt så blev det. Irene heter min mamma och mormor i mellannamn. Tycker det är fint och det är kul med ett släktnamn. Emilia kom jag på för bara några veckor sen. Vill gärna ha namn som ingen jag känner har (vilket är lite klurigt) och Emilia passar fint med de andra namnen. Så en Izabella, Emilia, Irene blir det!   Vi tänkte att Izabella tar mitt efternamn först. Sen om Stefan någon gång får för sig att gå ner på knä för Izabellas mamma och be om hennes hand så byter vi till hans efternamn. Men det får tiden utvisa


Just nu är det fullt fokus på vår lilla pärla som faktiskt snart är här! Hoppas hon "like-ar" sitt namn vår lilla tjej! Visst är det kul med annorlunda och konstiga namn när barnen är små. Tänker på vissa kändisar som döper sina barn till massa konstiga grejer. Men barnet blir ju faktiskt någon gång vuxen och ska leva med sitt namn resten av sitt liv förhoppningsvis om hon inte tvingas byta pga "fyndiga" föräldrar som inte tänkt längre än näsan räcker  Så en liten hyllning till klassiska stilrena namn som håller hela livet! (Sen får folk tycka vad dem vill om den saken)

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards