Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av mammaslillaparla - 11 augusti 2013 17:10

I detta hemmet har vi verkligen totalt snöat in oss på Sopranos   Nu har vi bara sista säsongen kvar. Kommer kännas lite tomt sen så vi får väl hitta någon ny serie att följa. Stefan har köpt hem en samlingsbox med The Wire så lutar åt att det blir den serien. Är perfekt dagar som denna då man verkligen inte orkar göra mer än nödvändigt. Känner mig väldigt trött i kroppen och har huvudvärk så har inte blivit mycket gjort. Gick till affären och handlade inför middagen och bytte kolsyrepatronen... var väl det jag orka. Ska ställa mig och göra crepes sen som jag tänkte vi kunde ha till kräftorna ikväll. Stefan har beställt bacon, cremefraiche och parmesanfyllning så det får det bli!  Någon fräsch sallad ska oxå slängas ihop. Har blivit mycket mer sugen på grönsaker och frukt den senaste tiden. Fast visst kommer mina sötsug oxå då och då. Men känns skönt att det inte bara är det som gäller haha.

 

De här goda bären smaska jag i mig vid midnatt igår. Så gott!


 

Unnade mig en tidning idag. Härligt att det är hösttema nu! Gud som jag längtar efter sval krispig höstluft och barnvagnspromenader med lillan! Kan knappt bärga mig. Idag är det femtio dagar till BF. Hoppas jag slipper gå över tiden. Håller tummarna!  På tal om Baby-boom i kändisvärlden. När jag och Stefan var ute och gick en dag kom en tant/dam fram till mig. Hon avbröt sig mitt i sitt samtal med sitt sällskap för att kunna gå fram till oss. Jag tänkte okej hon kanske vill fråga om vägen någonstans men icke. Fick en hetsig kommentar som ungefär lät: Gud ALLA är verkligen gravida nu!! Blev så paff så visste inte vad jag skulle säga och sekunden senare var hon påväg vidare med sina vänner. Vad är det med människor när det gäller att kommentera andras graviditeter och magar osv. trots att de oftast inte ens känner personen i fråga? Blir min kropp och mitt privatliv fritt att kommentera bara för jag är gravid? Nu tog jag inte illa vid mig. Gör sällan det då det gäller sådana typer av kommentarer men vet många andra som inte tycker det är ok och det kan jag förstå. Så ni som inte reflekterat alls över detta. Ett enkelt grattis till graviditeten räcker om man nu känner att man vill säga något till en människa som man inte är bekant med. Och säg inget alls om det finns minsta tvivel om det beror på för mycket kakor eller dylikt  Kommentarer som "vad skönt att du har så liten mage ändå" eller "det måste ju vara tvillingar"... Ja de går FETbort! Många tar illa vid sig medans andra kanske inte gör det. Men varför chansa med en sådan onödig kommentar? Ja ja... med det sagt åter till soffan en stund till och med ännu ett avsnitt av Sopranos. Sen blir det kräftisar!  

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards