Alla inlägg under mars 2014

Av mammaslillaparla - 21 mars 2014 18:57

Izabella har börjat sitta utan stöd sedan en vecka tillbaka. Hon tycker det är skoj att sitta då hon ser mer och kan nå saker bättre. Hon har de senaste dagarna kommit på att hon kan stötta med händerna då det blir vingligt. Det är en helt ny värld att upptäcka sittande och många skratt kommer med det. Man ser att hon blir så himla stolt då hon hittar balansen själv   Ska försöka få en bild där hon sitter rätt upp i helgen men så länge får ni nöja er med dessa morgonbilder från idag. (tagit med iphonen självklart... måste börja använda min nya kamera)


 

Av mammaslillaparla - 21 mars 2014 15:47

    

Av mammaslillaparla - 19 mars 2014 16:17




Har varit sjukt taggad på att ut och powerwalka med vagnen men det slutar ju aldrig snöa. Så sjukt drygt! Hade behövt ut och röra på mig känner jag. Lillan sover nu så tänkte beta av ett eller två avsnitt på Vampire Diaries. Lagom slappt. Åh vad jag känner mig rastlös idag... Buhu  Tur det finns Netflix! 




 

Av mammaslillaparla - 19 mars 2014 11:11

Nu har solsufletten till Bugaboo Donkey kommit i nya färger. Vill ha!!! Färgen Pink Soft hade ju varit så fin till min lilla prinsessa!

    

SOLSUFFLETT BUGABOO DONKEY SOFT PINK


Bugaboo breezy solsufflett ger solskydd samtidigt som svala brisar tränger igenom

Bugaboo Breezy Solsufflett ger ditt barn extra ventilation under varma dagar. Det ljusgrå tyget ger ett utmärkt solskydd på UPF 50+ (exkl. de integrerade mesh-panelerna) och är vatten- och fläckavvisande samt är tillverkat av slitstarkt material. Bugaboo Breezy Solsufflett har dessutom tunt meshtyg som låter svala brisar tränga igenom och ett integrerat solskydd som fälls ut för att ge extra skugga. Tack vare den innovativa konstruktionen, kan du arrangera solsuffletten på så sätt att barnet får bäst skugga i alla situationer.

Skyddar ditt barn; ger solskydd på UPF 50+ och är vattenavvisande (exkl. de integrerade mesh-panelerna). 
Den utfällbara solsuffletten låses upp med dragkedja för att ge extra täckning med ventilation. 
Multifunktionell solsufflett: ger solskydd topp till tå och skydd mot myggor (exkl. Bugaboo Bee). 
Fönster med blixtlås för att du enkelt ska kunna nå ditt barn eller för extra ventilation. 
Ger solskydd och skugga. 
Anpassad version för alla Bugaboo barnvagnar.


Produktegenskaper

Det tunna meshtyget låter svala brisar tränga igenom. 
Teflon® beläggningen gör tyget vatten- och fläckavvisande. 
Innovativ konstruktion för ett optimalt luftflöde. 
Mesh-paneler som sluts och öppnas med en dragkedja. 
Tyget ger solskydd på UPF 50+ (exkl. de integrerade mesh-panelerna)

Av mammaslillaparla - 18 mars 2014 14:32


 

Då jag inte går på gym funderar jag på att göra någon form av utmaning. Lättare att det blir av då. Har ju fungerat med godiset iaf   Squat-challenge kanske kan vara något. Någon som testat? Sett om det gett effekt? Här kan det ju bara bli bättre haha   Är det något graviditeten gjort med kroppen så är det att ge den en platt rumpa. Lite muskler hade inte skadat. Jag ska googla hur man gör så jag utför det korrekt. Brukar ju finnas bra videos på Youtube.


Idag ska jag göra mina läppar äntligen!  Känns om en bra belöning nu då jag varit duktig på vardagarna och hållit det jag lovat.

Av mammaslillaparla - 18 mars 2014 11:52

  

Inatt sov Izabella mellan 22 och 06. Det är första natten på en evighet som jag sluppit gå upp och göra mat till en ledsen bebis som vaknat mellan 02 och 04. Så skönt för oss båda med lite skönhetssömn!  


Såhär strålande glad var hon imorse då hon vaknade  

Av mammaslillaparla - 17 mars 2014 14:04

  

Den här tråkiga utsikten vaknade vi till imorse   Snacka om bakslag vädermässigt! Har snöat till och från sen vi gick upp vid sju. Izabella har vart lite tokig i magen. Kräkts mer än vanligt så passade ändå rätt bra med innemys. Jag har försökt få henne att sova lite men blev bara tio min på förmiddagen i sele och tjugo min efter hon fått gröt nu precis.

Antagligen får jag väl en toktrött bebis senare... Men nu verkar hon nöjd iaf  


I helgen var det underbart väder även om det var lite blåsigt. Blev promenader både lördagen och söndagen. Skönt! Speciellt med tanke på allt gott jag unnat mig oxå  



       


Stefan gjorde supergoda caipirinha-drinkar  Härligt att ha en egen hemmabartender!



 


Unnade mig naturgodis oxå. Så gott!  


 


Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards