Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Nu ligger hon med huvudet neråt!

Av mammaslillaparla - 31 juli 2013 18:59

Idag var det dags för nytt besök hos barmorskan på MamaMia. Fast jag bara är i vecka 32 har hon redan lagt sig med huvudet ned min lilla älskling. Känns tryggt. Efter att barnmorskan lokaliserat hur hon låg i magen mätte hon sf-måttet och det var som det skulle. Hon växer på som hon ska min lilla stumpa! Barnmorskan sa att hennes födelsevikt antagligen kommer hamna på 3600 till 3700 gram vilket är helt normalt. När vi skulle lyssna på hjärtat ville Izabella först inte samarbeta så barnmorskan fick knuffa lite på henne. Är så härligt när hennes små hjärtljud hörs i hela rummet. Blir lika varm i hjärtat varenda gång  Mitt blodtryck var bra och mitt järnvärde låg precis på gränsen till vad som är ok trots de starkaste järntabletterna. Så är bara att fortsätta att knappra vidare på dem som jag i princip gjort sen graviditetens början. Tänk att det nu har gått 32 av de 40 graviditetsveckorna! Det är faktiskt en liten tjej där inne i min mage som väntar på att få komma ut. Hon ska bara tjocka till sig lite först  


 

 
 
Erica- gravid med lillasyster

Erica- gravid med lillasyster

1 augusti 2013 10:34


Jag är bara i v.23 och ska till bm om 2 veckor. Längtar! Väntar också en liten flicka... Dock har jag fött två barn förtidigt så vi hoppas att denna lilla vill ligga kvar i magen och "tjocka till sig" ett bra tag till....Helst till 2 dec då hon är beräknad. Just nu håller vi på att försöka bestämma vilket av två namnförslag vi ska välja till lillasyster. Det är inte lätt! Jag vill gärna ha namnet klart innan....



http://lillasysterimagen.blogspot.se/

http://lillasysterimagen.blogspot.se

mammaslillaparla

1 augusti 2013 14:32

Vad kul med en liten tjej!:) Vi har äntligen bestämt alla namn. Så skönt. Vissa bestämmer ju inte namn förrän barnet är ute men än så länge känns det rätt. Hur tidigt har du fött dina två tidigare barn?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards