Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Kul grej!

Av mammaslillaparla - 15 augusti 2013 14:26

Kanske borde skaffa mig en stor knapp att sätta på magen med den texten då jag åker kollektivt? Faktum är att jag tycker det är oftare jag få stå än sitta ner då det är fullt på buss eller tunnelbanan(Därav drar jag mig gärna för att åka). Speciellt då det gäller yngre människor. De gamla och skröpliga erbjuder sig alltid konstigt nog. De som mest behöver sitta. Men då låter jag ju självklart dem sitta ner. Vill inte ha några brutna lårbenshalsar på mitt samvete   Ja de brukar ju säga att det var bättre förr men det vet jag inte om jag vill hålla med om med alla bekvämligheter idag. Däremot var det allmäna folkvettet bättre förr! Visst då kan vissa säga varför frågar du inte om du får sitta. Men seriöst... Ska verkligen det behövas? Ser ju ut som jag svalt en badboll så det råder inga tvivel om vad som försiggår i min mage... Så ser du någon höggravid på en varm buss eller tunnelbana och du har starka friska ben... Gör en god gärning och erbjud din plats. Det mår både du bra av och den som blir tillfrågad blir mer än tacksam  

 
 
Ingen bild

Preggo

16 augusti 2013 20:13

Inte alla som vill sitta. Jag står hellre pga när jag sitter på tunnelbanan så blir bebisen klämd så jag står hellre än sitter bara för att det syns att du är gravid behövee ju inte betyda att du vill eller kan sitta.

mammaslillaparla

16 augusti 2013 21:33

Nej det håller jag med om! Men är ju fint att erbjuda sin plats till gamla eller höggravida iaf. Sen behöver de ju inte tacka ja för det är ju upp till var och en om man känner man har behov av att sitta eller inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards