Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Hemsjukvård?

Av mammaslillaparla - 24 augusti 2013 14:33

Idag tog en läkare upp om vi skulle kunna tänka oss hemsjukvård med hembesök längre fram då Izabella gått upp lite till. Troligtvis om någon vecka. Vi ska få mer information om det längre fram. Vet inte riktigt hur jag känner inför det... Skönt att få vara hemma och få en normalare tillvaro men samtidigt skrämmer det mig att inte ha läkarvård en sekund bort. Någon som har erfarenhet av hemsjukvård av prematurbarn? Vad tyckte ni om det isf?


Bild tagen i parken på dagen innan Izabella kom. Hon sparkade för fullt därinne i magen och allt var som vanligt. Börjar redan sakna min gravidmage lite grann  Är så mysigt att känna ett liv växa i sin egen kropp. Tur jag har världens underbaraste tjej nu istället! Har fortfarende lite svårt att fatta hur hon fick plats därinne... Hon är ju ändå 45 centimeter lång!

 
 
Ingen bild

Johanna

24 augusti 2013 16:47

Hej! Jag började läsa din blogg då jag själv väntar en dotter på som är beräknad till 29/9 ungefär när eran tös skulle komma. Bad hände ocj varför var hon tvungen att förlösas tidigare? Tack för en toppen blogg! Kram

mammaslillaparla

24 augusti 2013 17:55

Hej Johanna! Vad kul att du gillar min blogh. I mitt fall var det att moderkakan lossnade. Så då var det viktigt att få ut henne direkt. Detta är väldigt ovanligt enligt läkarna. Jag kommer skriva min förlossningsberättelse längre fram i bloggen. Just nu finns det inte riktigt tid med allt som det innebär med ett sju veckor för tidigt fött barn. Men håll utkik i bloggen! Det kommer:) kram

 
sabina

sabina

25 augusti 2013 11:46

hemsjukvård är super sanne... det kommer gå jättebra!

http://www.sweet-and-simple.se

mammaslillaparla

25 augusti 2013 14:09

Tack vännen!:) Dröjer nog någon vecka till innan det blir aktuellt. Men hade varit skönt att kunna vara hemma med henne. Fast är lite orolig ändå

 
Ingen bild

joy sjögren

25 augusti 2013 20:07

Jag fick själv min dotter i v 29 och spendera 3 månader på sjukhuset sen fick vi hemsjuk vårld och ja tyckte de va jätte skönt och dempa den rädslans lite att man inte längre kan trycka på en knapp för att få hjälp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards