Alla inlägg den 9 maj 2013

Av mammaslillaparla - 9 maj 2013 22:21

Ikväll bjöd älsklingen på middag. Unnade mig både alkoholfri öl och riktig sushi. Underbart! Har alltid varit ett stort fan av sushi och det har varit tufft att "bara" kunna äta veggosushi sen vi bestämde oss för att skaffa barn vid årsskiftet. Toppen att de fryser fisken innan tillagning så vi preggos oxå kan unna oss på East  



 

Måste tillägga att det var den godaste sushi jag ätit. Det säger en hel del   Rekommenderar den varmt!    

Av mammaslillaparla - 9 maj 2013 22:05

Vid lunch åkte jag och älsklingen in till Kungsträdgården för att titta på de fina träden som blommar rosa. Så otroligt vackra! Blev en glass i solen. Självklart mjukglass med saltlakritsströssel! Min favorit 




   



Efteråt gick vi och kolla barnkläder på Zara och Polarn & Pyret. Gud vad mycket fint det finns till småtjejer! Får se till att göra en lista över det som är viktigast först så jag har lite riktlinjer i shoppingen. De växer ju så fort de små liven    Efter det gick vi till NK. Slutade med att det blev något till mig istället. Hehe...




Blev ett par stilrena ballerinas från Tommy Hilfiger. Perfekta gravidskorna som passar till det mesta. 

Av mammaslillaparla - 9 maj 2013 21:54

Började min lediga dag hos Sylvia på Studio CS. Valde en glittrande champagnefärg till naglarna. Blev så nöjd!! Kändes som en lyxig färg som passar nu när solen äntligen är här och dessutom är den väldigt lättmatchad. Toppen med andra ord! Kommer fortsätta göra naglarna även när lilla Izabella kommit i september. Tycker det är viktigt att man unnar sig något och tar hand om sig själv även om man blivit småbarnsförälder. Sylvia är väldigt duktig men även lättsam och rolig att prata med. Blir perfekt att titta förbi henne under mammaledigheten. Ett riktigt litet lyckopiller  


 

Av mammaslillaparla - 9 maj 2013 20:30

Det här med snygga gravidkläder är ju inte det lättaste! Jag kommer använda "vanliga" kläder i den mån det går. Det är bara att köpa en något större storlek och tänka på vilken modell som är mest smickrande för den växande magen  

Jag kommer leva i tunikor, klänningar, längre blusar och linnen i sommar. Några preggoplagg som jag dock rekommenderar gravida att köpa är gravidleggings (HM har billiga) och mammajeans. Det sistnämnda har jag inte tagit tag i då jag inte känt att jag orkat ta mig tid och prova vilket känns som ett måste med jeans. HMs gravidjeans har jag hört mycket gott om men jag vet inte om jag är så förtjust i den höga mudden dem har... Vi får väl se. Jag ska ge dem en chans iaf. Sen finns det jeans med resår vid sidorna av byxan istället vilket gör att man har resåren under magen. Tycker dessa jeans ser snyggast ut men har bara lyckats hitta sådana på nätet hitills. Blir nog till att klicka hem ett par om HMs inte faller mig i smaken  


Köpte en blus på jobbet igår som har gott om plats för den växande magen  Kunde inte bestäma mig för vilken färg jag ville ha så blev en i vitt och en i färgen coral. Är helt kär i färgen coral just nu. Måste bara skaffa mig lite färg så blir den ännu snyggare på!



 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards