Alla inlägg den 13 maj 2013

Av mammaslillaparla - 13 maj 2013 20:37





Äntligen hem och vila fossingarna. Har varit ett tufft helgpass med en efterkommande seg och långdragen måndagskväll på jobbet. Nu ska jag hem till älsklingen som köpt hem fetaostsallad till mig. Snällaste! Imorgon har jag äntligen en ledig dag. Så skönt! Blir ett besök hos frisören på förmiddagen   sen ska jag nog bara ta det lugnt lugnt lugnt... Min rygg behöver det känner jag. Trevlig måndag på er!

Av mammaslillaparla - 13 maj 2013 09:42

Lika fort som solen kom fram så slår uteserveringarna upp överallt. Vi svenskar är ju så himla glada i vår kära vårsol! Sommaren är nu framför oss med trevliga grillkvällar och drinkpartyn? Inte så kul kanske att stå där med saft i glaset då som en femåring?  


Jag gillar ju öl och har faktiskt hittat en fungerande favorit bland de alkoholfria alternativen. Men ibland känner man kanske för något lite lyxigare och fräschare. Det är där en av mina absoluta favoritdrinkar kommer in i bilden   Toppenenkel är den att göra oxå!


Bellini. Orginalreceptet är med persika men det går lika bra att byta till exempel jordgubbspuré som är underbart! Är bara att släppa fantasin fri och tänka på vilken frukt som man är mest sugen på.


Recept på Bellini Alkoholfri


1/3 persikopuré

2/3 alkoholfritt mousserande vin


Glöm inte att dekorera med fina bär eller frukt!  







Jag har inte hunnit testa något alkoholfritt vin under tiden jag varit gravid men när jag körde en nykter kväll tidigare så testade jag Chapel Hills mousserande och det var faktiskt väldigt gott för att vara ett alkoholfritt bubbel.  Prislappen ligger väl på en femtio kronor i en vanlig matvarubutik. Helt ok!




 


 Och glöm nu inte dricka massa vatten i sommar tjejer! Speciellt viktigt för oss gravida! Och maxa med frukten!  


Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards