Alla inlägg den 24 maj 2013

Av mammaslillaparla - 24 maj 2013 13:35

Idag pysslas det lite här hemma. Gick äntligen och hämtade Brun utan Solen som jag beställt från Decléor. Tänkte att det kunde vara värt att ge den en chans då den fått bra i betyg. Är verkligen livrädd för fjortislooken med orangefläckig hud! Yuck!    Känner mig lite för gammal för det.

Hoppas det blir bra... Vill ju helst sola så lite som möjligt i sommar då det är risk för pigmentfläckar pga gravidhormoner, så fungerar detta är det ju toppen! Dock vet jag inte om jag pallar göra det varje vecka som man ska... får nog bli till "special occasions". Tog en lång dusch innan och peela mig ordentligt. Hoppas det blir hyffsat jämt nu  


Gjorde en ansiktsmask innan oxå. Luktade så gott! Ville nästan slicka i mig den... haha    Samtidigt satte jag i Kerastase inpackning så den fick långtidsverka för en gångs skull. Mitt hår är verkligen i desperat behov av fukt!


Fick frågan om en magbild på bloggen men har ingen vettig spegel med bra ljus här hemma. Lägger ändå upp dessa tvivelaktiga och suddiga bilderna från idag.



En närbild oxå....



  


Än så länge har jag sluppit "knappnavel"   Hoppas jag slipper... Haha. Är ju typ omöjligt att gömma under kläder. Iaf om man vill ha tajta kläder och "skylta" med sin gravidmage. Om man skulle få det undrar om den går tillbaka helt då till sitt vanliga jag efter graviditeten? Håller tummarna för det...  Måste kollas upp!


Av mammaslillaparla - 24 maj 2013 08:29

Gårdagen spenderades på riktigt Svensson-vis. Jag har ju en förkärlek till mild mat nu när Izzie ligger i magen så det blev klassiskt storkok med köttfärssås till middag. Smidigt att ha i frysen och ta fram då man inte orkar med någon avancerad matlagning. Ingen chili i färsen men massa örter, vitlök, oliver, majs och paprika. Hade gärna haft kantareller i som jag älskar men sambon är extrem motståndare till svamp så får väl lägga i det i efterhand om suget blir för stort  


Vet inte vad det var med mig riktigt igår... Om det var att jag sovit för lite eller gravidhormoner som spökade men gud vad lätt jag hade till tårar hela dagen. Bölade då jag skratta, då jag såg något ledsamt på tv och när jag tänkte på min kära familj som jag saknar så mycket kom det stora floder Ville typ aldrig sluta... Hahah. Jisses säger jag bara. Tur man var ensam hemma större delen av tiden. Vilket spektakel! 


På kvällskvisten myste vi till det med en thriller. Längesen jag såg något lite läskigare. Var precis vad jag behövde. Krypa upp hos sambon och bara vara 

Ger filmen en stark trea. Klart sevärd! Gillar psykologiska thrillers så kanske har lite extra höga krav då det gäller just den kategorin... Bra skådisar var det iaf så det var ju en extra bonus! Om jag ska hålla mig borta från att rekomendera så kallade gamla klassiker från thrillergenren som alla gör om man frågar om de bästa filmerna... Isf skulle jag rekommendera filmer som tex. Shutter Islands och en kanske en lite mer "tjejig" thriller Black Swan.

 


   

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards