Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Magont:(

Av mammaslillaparla - 21 maj 2013 10:02

Jag har kämpat med en smärta i övre delen av magen som har kommit allt oftare den senaste tiden. Känns inte som det har med bebisen att göra då det sitter så högt upp i magen som tur är men orolig blir man ändå. Innan har jag trott det bara kommer då jag varit slarvig med maten. Typ ätit för lite eller för mycket. Men senaste tiden har det kommit oavsett levnadssätt riktiga attacker av intensiv  "svidande" smärta. Har bara i princip kunnat ligga i fosterställning och gråta tills jag inte orkat gråta mer. Höll på halva natten nu senast. Riktigt jobbigt och oroväckande. Har försökt med både massa novalucol och "ordentlig" mat. Men det har inte hjälpt särskilt mycket. Tog upp det med några andra blivande mammor och de trodde på allt från magkatarr till havandeskapsförgiftning   Tur jag har tid hos barnmorskan imorgon så jag kan ta upp det! Annars kommer jag oroa ihjäl mig här. Buhu... Har tidigare i mitt liv haft problem med min mage då den är väldigt känslig. Är diagnostiserad glutenallergiker plus att min mage inte klarar av mjölkprodukter särskilt bra. Hade ett jobb tidigare med mycket stress som ledde till magkatarr. Gick ner tio kilo på bara några månader då. Som tur är bytte jag jobb och blev av med problemet. Har varit problemfri i princip tills jag blev gravid. Skillnaden denna gången är att jag ändå klarar av att äta nu vilket jag inte klarade av förra gången. Tur det iaf då man har en liten i magen  


 

 
 
Sara

Sara

22 maj 2013 12:09

Jag hade exakt sådana smärtor för ett par månader sedan. Jag fick diagnosen "gastritsmärtor", det kan man få av för mycket stress. Så jag blev sjukskriven i två veckor och fick receptbelagd medicin.
Det kanske är det du också har?

http://www.saragranberg.bloggplatsen.se

mammaslillaparla

22 maj 2013 20:24

Var och pratade med barnmorskan idag och hon boka in en läkartid till mig nästa vecka. Ska bli skönt att få det undersökt. Är så mycket det kan vara... Hoppas på att det är lättåtgärdat. Gastritsmärtor låter inget vidare:/

 
Sara

Sara

22 maj 2013 23:39

Håller tummarna för att det är något "enkelt" du drabbats av som är lättåtgärdat! :)

http://www.saragranberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards