Alla inlägg den 3 juni 2013

Av mammaslillaparla - 3 juni 2013 18:53

Nu är den första sommarmånaden här och värmen likaså. Graviditeten gör att din ämnesomsättning ökar och därmed din kroppstemperatur, dessutom så vidgas blodkärlen i huden på grund av hormoninsöndringen. Ett bra tips är att klä sig lager på lager så man lätt kan anpassa klädsel efter tempertur under dagen. Det bästa är att hålla sig till naturliga matrial som "andas".


Sen skulle jag vilja rekommendera en toppendeodorant som jag testat nu under graviditeten. Den heter Pure Ocean och kommer från Emma S. egen skönhetsserie.


Det är en mjuk och effektiv deodorant/antiperspirant som håller dig fräsch hela dagen. Deodoranten är utan alkohol och helt fri från parabener och mineralojor. Tack vare Sheasmörets mjukgörande egenskaper är den mjuk och skonsam mot huden.


Jag köpte min på Åhlens men den går nog att köpa på fler ställen  


 

Av mammaslillaparla - 3 juni 2013 11:44

 




En vecka kvar sen åker vi äntligen på vår babymoon till Grekland. Gud som jag längtar!!! Känner hur min kropp skriker efter vila och avkoppling.


Sov väldigt dåligt inatt och vaknade med kraftig huvudvärk. Jobbar eftermiddag idag som tur är bara till kvart över fem. Vanligtvis är det till kvart över åtta vilket betyder att jag inte är hemma förrän efter nio på kvällen i vanliga fall. Kommer bli tufft om jag blir tvungen att gå tillbaka till de vanliga tiderna sen efter min halvtidssjukskrivning har gått ut... Är rikigt trött i kroppen bara jag har jobbat de timmar jag gör nu efter en arbetsdag. Ska träffa läkaren igen den nittonde juni för en ny utvärdering. Se hur min nya medicin fungerat och så. Håller tummarna att mina magproblem är ett minne blott då  


 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards