Alla inlägg den 27 juni 2013

Av mammaslillaparla - 27 juni 2013 11:09

Så fort jag sätter mig ner och bloggar buffar alltid Izabella lite grann. Antar det är ljudet av tangenterna och att jag sitter still. Eller är det kanske en liten framtida bloggerska därinne? Hehe...


Det är inte de stora rörelserna som oftast brukar komma på kvällen eller om jag lägger mig ner utan mer små nätta sparkar. Mysigt! Gillar att bli påmind om att mitt lilla hjärta är med och lyssnar hela tiden.


På kvällarna ser det ut som att hon sträcker på hela kroppen då hon sätter igång för sparkarna och kickarna kommer på flera ställen samtidigt. Blir nästan trött i magen efter ett tag. Sen ser man tydligt när hon vänder sig vilket hon fortfarende gör flera gånger om dagen. Är riktigt häftigt emellanåt! Frågade barnmorskan om det är inbillning att hon vänder sig så ofta och mycket men tydligen är det vanligt då hon fortfarende har ganska mycket plats därinne. Men det kommer minska ju större hon blir och mindre plats hon får. Däremot ska inte sparkarna avta. Är en balans där med vad som är normalt och inte. Varje mamma känner sitt barns rörelsemönster bäst. Är bara att lita på sin instinkt och hellre åka in en gång för mycket om man tycker rörelserna avtar så de kan kolla bebisen. Oftast är det att bebisen bara vänt sig på något vis så att den sparkar och rör sig där det inte känns. Men är ju onödigt att gå och oroa sig då det går att göra något åt det. Stress är ju inte bra för lilla bebben heller.


Video på Izabella just nu!



 






Av mammaslillaparla - 27 juni 2013 10:16


Igår var vi på besök hos barnmorskan på Mama Mia. Var lite ovant att gå hos en ny men hon var verkligen varm i sättet och pratade med bebisen då hon kände och klämde på magen. Hon sa att Izabella låg mest till höger och med huvudet ner och rumpan uppåt. När hon skulle försöka lyssna på hjärtat ville Izabella inte samarbeta. Hon rörde sig mycket så det lät massor i hela rummet genom apparaten. Men hon ville ändå inte släppa förbi barnmorskan så hon kunde lyssna på hjärtat trots att hon försökte buffa henne åt sidan. Vi hörde navelsträngen flera gånger och tillslut fick hon in hjärtljudet på låg volym då hon inte kunde komma nära men det ticka på som det skulle. Hon sa att det var en bestämd liten tjej därinne i magen!  

SF-måttet låg på 25 centimeter vilket är så exakt som det kan ligga. Exakt på mittenlinjen på grafen! Så skönt att veta att hon växer som hon ska och mår bra därinne trots hennes mammas magproblem. Följer hon sin tillväxtkurva kommer hon väga 3500 till 3900 beroende på när hon bestämmer sig för att titta ut.

Hon mätte mitt järnvärde och det låg precis på gränsen till att vara okej. Tar Niferex varje dag så de är bara fortsätta att knapra på de tabletterna. Ska försöka äta mer kött oxå vilket jag inte är jätteduktig på i vardagen.


Efter besöket gick vi och handlade lite grejer till badrummet. Sen var min ork slut. Blev pizza till middag framför Sopranos. Hittade "Angry Birds-läsk" på Ica. Vi var självklart tvungna att testa  


 



Av mammaslillaparla - 27 juni 2013 09:43


Blev så himla sugen på färdigblandad chokladmjölk innan. Var tvungen att springa och köpa en Cocio till frukosten. Underbart till rostat bröd. Har fått direktiv att undvika kaffe helt pga av magkatarren så då är detta ett snällare alternativ för magen. Men gud vad jag saknar mitt morgonkaffe något kopiöst mycket!!! Helt galet faktiskt    


Hoppas att sockret och chokladen gör mig lite piggare. Vet inte om det är inbillning men tycker att jag är väldigt mycket mer trögstartad utan min dagliga kopp på morgonen

Av mammaslillaparla - 27 juni 2013 09:38

     Tiden verkar gå lite extra fort för tillfället. Har ju helt glömt att uppdatera gravidveckan   

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards