Alla inlägg den 5 juni 2013

Av mammaslillaparla - 5 juni 2013 09:57



Har nu kommit in i en period då jag drömmer riktigt mycket igen. Drömmar som är vanliga och drömmar som är riktigt riktigt obehagliga. Drömmer oftast flera olika drömmar under natten och skillnaden är att de är mycket mer detaljerade än förrut och jag kommer ihåg dem tydligt dagen efter. Innan jag blev gravid kom jag aldrig ihåg mina drömmar. Mardrömmar hade jag bara då jag var yngre i princip. Men en av dem drömmarna jag hade inatt var fruktansvärd... så hemsk att jag inte ens vill gå in på detaljer. Fick krama sambon extra imorse. Kände mig som värsta mesen då jag typ egentligen inte ville att han skulle gå till jobbet ens. Gravidhormoner säger jag bara... Jisses!!! 


Har läst på lite angående ämnet och det är tydligen vanligt att man drömmer mer när man är gravid

Den omvälvande upplevelsen och känslan över att bli gravid  bidrar till fler drömmar. Med andra ord så går hjärnan på "högvarv". Givetvis påverkar också det enorma hormonspelet i den gravida kroppen. Man blir ofta trött, skör och har många tankar såväl i vaket tillstånd som i sömnen.


Hoppas på att jag slipper drömma de där riktigt obehagliga drömmarna igen. Obehagskänslan sitter verkligen i hela dagen efter  



 

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards