Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Sjukskriven på heltid

Av mammaslillaparla - 19 juni 2013 19:26

Idag var jag på Mama Mia och träffade en läkare angående min magkatarr som fortfarende inte blivit bättre trots medicin och nedsatt arbetstid. Jag blev sjukskriven på heltid i två veckor så att magen har en chans att vila ordentligt. Känns så himla skönt. Efter det är jag sjukskriven två veckor på halvtid igen. Därefter får jag träffa en ny läkare igen...

Gud vad de hade varit skönt att få graviditetspenningen godkänd på heltid så man slapp hålla på såhär med att springa till läkare stup i kvarten! Min kropp skriker verkligen efter lugn och ro. Det är därför den protesterar så fort tempot är för högt eller det bara uppstår lite stress. Det är bara stressande i sig att inte veta hur allt blir. Ska anstränga mig med att ta hand om mig själv nu och min lilla Izabella därinne. Hoppas försäkringskassan inte strular nu med min sjukskrivning och att de är så effektiva de kan med handläggningen av graviditetspenningen. Man har ju hört att det tar oftast en månad innan de tar beslut och att de är hårdast i landet i Stockholm jämfört med övriga landet så det låter ju inte jättelovande tyvärr... Nu ska jag och sambon unna oss lite jordgubbar och kolla på Sopranos   Trevlig kväll på er!

 

 
 
Ingen bild

Louise Söderberg

19 juni 2013 19:59

Ta hand om dig!

mammaslillaparla

20 juni 2013 08:44

Det ska jag:) Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillaparla - 31 oktober 2017 10:02

1825382803

Av mammaslillaparla - 20 april 2015 11:22


(4,5 vecka gammal)     Céline klarade första läkarbesöket med bravur! 4600 gram, 55,3 cm lång och ett huvudomfång på 37,6 cm. Lilla C har gått upp 370 gram på två veckor. Ännu mer att älska alltså     Speciellt de där gosiga veckiga små låre...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:27


  Napp är ju ett ganska laddat ämne. Kommer ihåg när jag fick Izabella för 1,5 år sedan... då var det big no no att ge det på BB ( i vårt fall neo). Det kunde störa amningen och göra att de inte gick upp i vikt ordenligt. Detta resulterade i att...

Av mammaslillaparla - 18 april 2015 17:24


  När pappan "tar hand om bebisen"   Gillar att han använder amningskudden för att förhindra att Céline kasar ner så han har händerna helt fria haha   ...

Presentation


Mamma till Izabella som kom i vecka 33+2 augusti 2013. Väntar andra barnet med beviljat snitt den 25 februari. Läs om våran vardag mitt i Stockholm.

Kontakt:
sanne.beckman@hotmail.com

Instagram:
sannebeckman

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards